ایران

دستور رییس‌جمهور برای راه‌اندازی سامانه نظارت مردمی

وزیر ارتباطات: تا سه ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود

پیرو دستور رئیس جمهوری مبنی بر فراهم‌آوردن شرایط نظارت مردمی، وزیر ارتباطات از رئیس سازمان فناوری اطلاعات خواست ظرف سه ماه سامانه نظارت مردمی را به‌صورت برخط راه‌اندازی کند. آنطور که زارع‌پور در نامه خود اشاره کرده، این سامانه باید به گونه‌ای طراحی شود که هر فرد بتواند پس از مراجعه به هر واحد اداری در سراسر کشور، میزان رضایت و بازخورد خود از فرد مورد مراجعه و واحد مربوطه را به‌صورت برخط اعلام کند.

در متن نامه عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات آمده است: پیرو دستور ریاست محترم جمهور مبنی‌بر راه‌اندازی «سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور»، به جنابعالی ماموریت داده می‌شود تا در تعامل با معاونت محترم امور استخدامی و اداری ریاست محترم جمهور، حداکثر ظرف سه ماه اقدام به طراحی، پیاده‌سازی و راه‌اندازی این سامانه کنید.

تاکید رییسی بر لزوم نظارت آنلاین مردم بر عملکرد دستگاه‌ها

در دومین جلسه شورای عالی اداری دولت سیزدهم، رییس جمهور بر لزوم فراهم کردن زیرساختهایی برای نظارت مردمی بر عملکرد بخشهای مختلف دولتی تاکید کرد.

در همین راستا ابراهیم رییسی وزارت ارتباطات را مامور کرد تا زیرساخت‌های «نظارت مردم» بر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور و «گزارش تخلفات» و «رضایت سنجی» از عملکرد کارکنان دولت را فراهم کند. هدف از این اقدام مردمی‌سازی و افزایش بهره‌وری سازمانها و دستگاه‌‌های مختلف اعلام شد.

رییس جمهور با تاکید بر لزوم بازبینی روند اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبری درخصوص نظام اداری کشور، ‌اظهارداشت: باید بررسی شود که پس از گذشت چندین سال از ابلاغ این سیاست‌ها، ‌چه مقدار از آن محقق شده و علت مواردی که تحقق نیافته چیست. رئیس جمهور به سازمان امور و اداری استخدامی کشور دستور داد در سطح کلان نسبت به پایش و سنجش میزان تحقق سیاست‌های ابلاغ شده اقدام کند و افزود: سایر دستگاه‌ها نیز باید در حوزه فعالیت خود روند اجرای این سیاست‌ها را بررسی و بر اساس آسیب‌شناسی، نسبت به بهبود امور اقدام کنند.

وی تحقق دولت الکترونیک را در گروی اقدام جدی همه مسئولان و پیگیری سازمان امور اداری واستخدامی کشور دانست و اظهارداشت: هیچ وزارتخانه و دستگاهی بدون نظر سازمان امور اداری و استخدامی کشور حق ایجاد تشکیلات جدید ندارد و برای جذب نیروی متخصص و انقلابی در کنار شاخص‌های دستگاه مربوطه، لازم است سازمان اداری و استخدامی نیز معیارهای لازم را اعمال کند. رئیس‌ جمهور تاکید کرد: اگر دستگاهی در ایجاد دولت الکترونیک و تجمیع داده‌ها و اطلاعات کشور،‌ کوتاهی کند، باید برخورد کرد.

رئیس جمهور اداره کشور با رودربایستی را غیرممکن خواند و به سازمان امور اداری و استخدامی دستور داد در روند چابک‌سازی و بهسازی ساختار اداری کشور با جدیت و بدون رودربایستی عمل کند. آقای رئیسی خاطرنشان کرد: علت عقب افتادن کشورمان در این گونه موضوعات به این دلیل بوده است که امور کشور بعضا با رودربایستی اداره شده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا