تکنولوژی

شاسی‌بلند تمام الکتریکی لکسوس RZ 450e رونمایی شد

پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره شرکت لکسوسس از شاسی بلند تمام الکتریکی خود مسوم به RZ 450e پرده برداشت.

خودرویی که از یک باتری ۷۱.۴ کیلووات ساعتی بهره می‌برد و می‌تواند با یک بار شارژ، مسافتی معادل ۳۶۰ کیلومتری را بپیماید. به گفته لکسوس، RZ 450e اولین محصول الکتریکی مجهز به سیستم Direct4 این شرکت محسوب می‌شود.

این فناوری یک سیستم تمام چرخ متحرک است که به صورت خودکار، توزیع وزن را در هر چهار چرخ کالیبره می‌کند و منجر به ارتقای شتاب شروع حرکت، ثبات هندلینگ و مصرف پایین انرژی باتری خواهد شد.

در داخل کابین نیز از یک نمایشگر لمسی ۱۴ اینچی استفاده شده و یک سقف پانورامای سان‌روف نیز مشاهده می‌شود که از صندلی جلو تا صندلی عقب امتداد یافته است. همچنین این انتخاب برعهده خریداران گذاشته شده تا در صورت تمایل، فرمان Yoke را برای این خودرو برگزینند.

RZ 450e لکسوس

لکسوس اگرچه تصویری از مجهز بودن این خودرو به فرمان Yoke را منتشر کرد اما آماندا روآرک، سخنگوی این شرکت اعلام کرد که RZ 450e به مدت یک سال با فرمان استاندارد در ایالات متحده به فروش خواهد رفت. پس از این مدت زمان، فرمان Yoke به عنوان یک آپشن عرضه خواهد شد.

لکسوس هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت این خودروی الکتریکی منتشر نکرده اما به احتمال زیاد، قیمت RZ 450e بالاتر از قیمت ۴۲ هزار دلاری شاسی‌بلند الکتریکی تویوتا BZ4X خواهد بود. مدل پایه BZ4X از باتری ۷۱.۴ کیلووات ساعتی و قدرت پیمایش ۴۰۵ کیلومتری بهره می‌برد.

شاسی‌بلند تمام الکتریکی لکسوس RZ 450e رونمایی شد

برای مقایسه میزان مسافت قابل پیمایش با یک بار شارژ باید گفت که لکسوس RZ 450e از این زاویه، نسبت به رقبای خود ضعیف‌تر است به طوری که این عدد برای ۲۰۲۲ BMW ix M۶۰ برابر با ۴۵۰ کیلومتر و برای ۲۰۲۲ Tesla Model X  برابر با ۵۳۵ کیلومتر عنوان شده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا