مایکروسافت

استقبال سرد کاربران از ویندوز ۱۱ مایکروسافت

جدیدترین گزارش شرکت Lansweeper از میزان به‌روزرسانی سیستم‌ها به ویندوز ۱۱ نشان می‌دهد که از میان ۱۰ میلیون دستگاه بررسی‌شده، تنها ۱.۴۴ درصد، به این پلتفرم جدید آپدیت شده‌اند.

ویندوز ۱۱ اگرچه با تبلیغات زیادی از سوی مایکروسافت معرفی شد، اما به نظر می‌رسد که استقبال از این نسخه جدید، مطابق با انتظارات این شرکت پیش نرفته است. داده‌های حاصل از بررسی شرکت Lansweeper روی بیش از ۱۰ میلیون دستگاه نیز این موضوع را تایید می‌کند.

بر اساس گزارش این شرکت، در حال حاضر حاضر حدود ۱.۷۱ درصد از سیستم‌های ویندوزی از نسخه ویندوز XP که ۲۰ سال از عمر آن می‌گذرد، استفاده می‌کنند که این عدد، بالاتر از تعداد کاربران ویندوز ۱۱ است.

همچنین ویندوز ۷ نیز روی ۴.۷ درصد از دستگاه‌ها فعال است. ویندوز ۱۰ اما بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و طبق این گزارش، ۸۰.۳۴ درصد از کاربران از این نسخه از ویندوز  استفاده می‌کنند.

در بررسی دیگری که از سوی این شرکت روی بیش از۳۰ میلیون دستگاه ویندوزی صورت گرفت، مشخص شد که یکی از دلایل عدم استقبال کاربران از ویندوز ۱۱، عدم برخورداری سیستم‌ها از مشخصات مورد نیاز برای دریافت این نسخه بوده است.

در این گزارش آمده که تنها ۴۴ درصد از این دستگاه، از پردازنده‌های اعلام‌شده توسط مایکروسافت برای پشتیبانی از ویندوز ۱۱ برخوردارند.

شرکت Steam نیز در بررسی خود در یک بازه زمانی سه ماهه اعلام کرد کرد که میزان پذیرش و استقبال از ویندوز ۱۱ اندکی از نتایجی که توسط   Lansweeper بهتر بود، با این حال هنوز فاصله زیادی با انتظارات مایکروسافت دارد.

این شرکت نوشت که در بررسی ماه مارس مشخص شد که ۱۶.۸۴ درصد از افراد از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنند که در مقایسه با ماه فوریه، رشدی ۱.۲۵ درصدی داشته است.

گزارشی دیگر از سوی شرکت AdDplex نیز حاکی از آن است که در ماه مارس، ۲۰ درصد از کاربران ویندوز از نسخه جدید این سیستم در دستگاه‌های خود بهره می‌برند.

نوشته های مشابه

‫1,034 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا