سامسونگ

قابلیت GOS، قیمت گلکسی اس۲۲ را به نصف کاهش داد

سامسونگ از سال ۲۰۱۶، قابلیتی به نام Game Optimizing Service یا همان GOS را در گوشی‌های خود تعبیه کرد که اکنون این قابلیت، به دردسری تازه برای این شرکت تبدیل شده است.

قابلیتی که عملکرد پردازنده دستگاه را در حین اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف محدود می‌کند تا از این طریق، هم از داغ شدن گوشی جلوگیری شود و هم باتری به سرعت خالی نشود. اما آنچه دارندگان گوشی‌های گلکسی اس۲۲ را برآشفته، فعال بودن خودکار این قابلیت و غیرفعال شدن آن در بنچمارک‌ها برای ثبت امتیازهای بالاست.

همچنین این قابلیت باعث می‌شود تا بازی‌ها با کیفیت پایین‌تری اجرا شوند و این مسئله گلایه‌هایی را از سوی کاربران به دنبال داشته است. با این حال، جانگ-هی‌هان، از مدیران ارشد سامسونگ ضمن عذرخواهی از کاربران عنوان کرد که این شرکت هرگز کیفیت دستگاه‌های خود را فدای کاهش هزینه‌ها نخواهد کرد.

این اتفاقات، افت محسوسی را در فروش گلکسی اس۲۲ در کره جنوبی به دنبال داشت و اپراتورهای مخابراتی در این کشور به منظور ترغیب کاربران به خرید، قیمت این مدل‌های کاهش دادند و شرایط فروش متنوعی را در جهت تسهیل خرید این گوشی‌ها در نظر گرفتند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، گلکسی اس۲۲ که در روزهای نخست عرضه با قیمت ۸۱۲ دلار عرضه می‌شد، اکنون با قیمت ۴۴۶ دلار به فروش می‌رسد. به گفته کارشناسان، شرکت سامسونگ این کاهش هزینه را جبران و به اپراتورها پرداخت خواهد کرد.

البته بسیاری از تحلیلگران معتقدند که اقدام اخیر سامسونگ، احتمالا در درازمدت به وجهه و اعتبار این شرکت لطمه خواهد زد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا