گوگل

همکاری گوگل و iFixit برای تعمیر گوشی‌های پیکسل توسط کاربران

پس از اپل و سامسونگ، اکنون شرکت گوگل نیز اعلام کرد که منابع و ابزارهای لازم برای تعمیر گوشی‌های پیکسل خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

گوگل اخیرا با شرکت iFixit وارد همکاری شده تا قطعات اصلی گوشی‌های سری پیکسل خود را در اختیار دارندگان این مدل‌ها قرار دهد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این طرح از پیکسل ۲ تا پیکسل ۶ پرو و مدل‌های بعد از آن را شامل می‌شود.

به گفته گوگل، مجموعه کاملی از قطعات و بخش‌های این گوشی‌ها از از قبیل باتری، نمایشگر، دوربین و… عرضه خواهد شد و کاربران می‌توانند این قطعات را به صورت جداگانه و یا همراه با کیت اختصاصی iFixit برای تعمیر این گوشی‌ها خریداری کنند.

این طرح قرار است در کشورهای ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، کانادا و کشورهای اتحادیه اروپا که گوشی‌های پیکسل در آنها به فروش رفته است، اجرا شود. گوگل همچنین اعلام کرد که تعداد تعمیرگاه‌های مجاز خود را نیز برای آن دسته از کاربرانی که تمایل ندارند این گوشی‌ها را خودشان تعمیر کنند، افزایش داده است.

گوگل از این اقدام به عنوان گامی‌در جهت حفاظت از محیط زیست یاد کرد. در تمامی‌قطعات سخت‌افزاری این شرکت در سال ۲۰۲۲، از مواد بازیافتی استفاده شده و این تصمیم در کنار اقدامات دیگر این شرکت همچون ارائه ابزارهایی برای تبدیل لپ‌تاپ‌های قدیمی‌به کروم‌بوک‌ها می‌تواند گام‌های موثری در جهت جلوگیری از تبدیل شدن دستگاه‌های این شرکت به زباله‌های الکترونیکی باشد.

جدای از موارد فوق، گوگل نیز به مانند اپل و سامسونگ با فشارهایی از سوی نهادهای رگولاتوری و افکار عمومی‌برای حذف محدودیت‌های تعمیرات دستگاه‌های این شرکت مواجه بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا