ارز دیجیتالتکنولوژی

اولین NFT بریتانیا تابستان امسال معرفی می‌شود

این کشور در حال تصویب قوانینی برای حمایت از استیبل کوین‌ها در زیرساخت‌های پرداخت کشور است.

ریشی سوناک، وزیر دارایی بریتانیا اعلام کرد که ضرابخانه سلطنتی این کشور (Royal Mint) در تابستان امسال یک توکن غیرقابل معاوضه (NFT) را منتشر می‌کند.

اگرچه هنوز جزییاتی در این خصوص منتشر نشده، اما جان گلن وزیر اقتصاد بریتانیا، این توکن را نمادی از «رویکرد آینده‌نگر» این کشور نسب به فناوری‌های رمزنگاری توصیف کرد. NFT به عنوان بخشی از مجموعه تلاش‌ها برای حمایت از فناوری‌های مالی به ویژه رمزارز محسوب می‌شود.

به گفته گلن، دولت بریتانیا قصد دارد یک چشم‌انداز پویا را ایجاد کند تا استفاده از این فناوری‌ها را در دستور کار قرار دهد. همچنین این کشور در حال برنامه‌ریزی برای تصویب قوانینی است که استیبل کوین‌ها در زیرساخت‌های پرداخت کشور حمایت کند.

دولت بریتانیا همچنین در حال تشکیل یک گروه تحت عنوان Cryptoasset Engagement است که اعضای آن را نمایندگانی از بانک مرکزی انگلیس، کسب. کارها و سازمان راهبرد امور مالی انگلیس تشکیل می‌دهند و قرار است سالانه، هشت جلسه برگزار کنند.

وزیر اقتصاد بریتانیا اعلام کرد که اگرچه نگرانی‌هایی همچون کلاهبرداری، فعالیت‌های بوت‌لگ و تبعات سوء زیست محیطی در این رابطه وجود دارد اما NFT و دیگر پروژه‌های مشابه می‌توانند راه را برای ورود زودهنگام به این عرصه هموار کنند.

اگرچه NFTها منتقدان زیادی دارد اما این تصمیم دولت بریتانیا نشان‌دهنده تمایل آن برای حضوری جدی در عرصه رمزارزهاست. این کشور یکی از پیشگامان در زمینه معرفی خود به عنوان یک مرکز مالی در حوزه دیجیتال است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا