ایلان ماسکخودرو الکتریکی

رکوردشکنی جدید تسلا در فروش خودرو در سه ماهه نخست ۲۰۲۲

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا اعلام کرد که این شرکت در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی توانست با فروش بیش از ۳۱۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی، رکورد جدیدی را در زمینه فروش محصولات خود ثبت کند.

تسلا در تازه‌ترین گزارش خود از فروش ۳۱۰ هزار و ۴۸ دستگاه خودروی الکتریکی در سه ماهه نخست سال جاری میلادی و ثبت رکوردی جدید در این زمینه خبر داد. این عملکرد موفق برای تسلا در حالی به دست آمد که همه‌گیری کووید-۱۹، موجب پدید آمدن بحران زنجیره تامین در جهان شده و بسیاری از صنایع و کسب‌وکارها با مشکلات جدی در تولید و عرضه محصولات خود مواجهند.

بر اساس گزارش تسلا، بخش عمده‌ای از فروش خودروهای این شرکت را مدل ۳ و مدل Y تشکیل دادند که و تنها ۱۴ هزار و ۷۲۴ دستگاه نیز به فروش مدل اس و مدل ایکس اختصاص یافت. ایلان ماسک در توییتی نوشت که این سه ماهه به دلیل مشکلات در زنجیره تامین و سیاست‌های چین در مقابله با ویروس کرونا، به طور استثنایی سخت بود. وی در ادامه گفت که تامین‌کنندگان اصلی، دلیل این موفقیت بودند.

عملکرد تسلا در فصل نخست ۲۰۲۲، از میزان فروش این شرکت در فصول گذشته و همچنین برآوردهای تحلیلگران وال استریت پیشی گرفت. با این حال، تعداد خودروهای تولیدشده در سه ماهه نخست امسال به نسبت سه ماهه قبل از آن، کاهش داشت.

این افت تولید نشان می‌دهد که همه‌گیری کرونا و تعطیلی‌های ناشی از آن، همانند دیگر شرکت‌ها بر تولیدات این شرکت خودروسازی نیز تاثیرگذار بوده است. اخیرا کسب‌وکارها در شانگهای به دلیل تصمیم دولت چین در تست‌گیری گسترده ویروس کرونا از شهروندان تعطیل شد و در نتیجه، کرکره‌های کارخانه گیگافکتوری تسلا در این منطقه نیز پایین کشیده شد.

از طرفی دیگر، حمله روسیه به اوکراین نیز منجر به افزایش بی‌سابقه قیمت نیکل شد و این مسئله بر تولیدات بسیاری از کارخانه‌های خودروسازی و استارتاپ‌های فعال در زمینه تولید خودروهای الکتریکی تاثیر منفی داشت.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا