شبکه‌های اجتماعیمتا

قابلیت جدید اینستاگرام؛ پاسخ به پیام‌های دایرکت بدون ورود به اینباکس

اینستاگرام این روزها در حال اضافه کردن گزینه‌ها و قابلیت‌های جدیدی برای ارسال پیام‌های دایرکت در پلتفرم خود است.

جدیدترین نمونه از این تلاش‌ها، امکان پاسخ دادن به پیام‌های دایرکت دیگران از طریق صفحه اصلی این اپلیکیشن و بدون نیاز به وارد شدن به اینباکس است. در کنار این قابلیت، گزینه‌های اشتراک‌گذاری جدید به همراه قابلیت ارسال پیش‌نمایش آهنگ‌ها و برگزاری نظرسنجی در چت‌های گروهی نیز از دیگر ابزارهای جدید این شبکه اجتماعی است که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

آدام موسری، مدیر اینستاگرام طی پستی ویدیویی که در دسامبر گذشته منتشر شد، عنوان کرد که امسال هدف اینستاگرام، تمرکز روی قابلیت‌های پیام‌رسانی است. وی گفت: «پیام‌رسانی یکی از راه‌های اصلی برقراری ارتباط میان افراد به صورت آنلاین است. اینستاگرام باید این واقعیت را بپذیرد که پیام‌رسانی شکل اصلی ارتباط میان افراد است.»

قابلیت پیش‌نمایش آهنگ‌ها نیز بر این اساس است که کلیپ‌های کوتاه ۳۰ ثانیه‌ای از آهنگ‌ها را ارائه می‌دهد و این امکان به لطف همکاری با سرویس‌های پخش موسیقی اپل و آمازون و با پشتیبانی از اسپاتیفای به زودی عرضه خواهد شد.

همچنین منوی جدیدی وجود دارد که از طریق فید اصلی اینستاگرام و با فشار چند ثانیه‌ای دکمه اشتراک‌گذاری قابل دسترسی خواهد بود؛ این گزینه به کاربران امکان می‌دهد به سرعت یک پست را برای چهار نفر از دوستان خود ارسال کند.

سایر قابلیت‌ها شباهت‌های زیادی به آنچه در پلتفرم فیسبوک مسنجر دیده‌ایم دارد و این موضوع چندان هم عجیب نیست چرا که این شرکت پیشتر از تلاش‌های خود برای سازگاری بیشتر میان این دو پلتفرم خبر داده بود.

اینستاگرام همچنین ردیفی را از تصاویر پروفایل در بالای اینباکس اضافه خواهد کرد که نشان می‌دهد که کدام یک از مخاطبان در حال حاضر، آنلاین هستند. همچنین قابلیت نظرسنجی نیز به این شبکه اجتماعی اضافه خواهد شد که نمونه آن را در مسنجر دیده‌ایم.

همانطور که پیشتر اعلام شده بود، میانبر جدید مسنجر برای ارسال بی‌سروصدای پیام‌ها بدون ایجاد نوتیفیکیشن برای مخاطبان نیز به زودی و در قالب یک دستور جدید @silent به اینستاگرام اضافه خواهد شد.

اینستاگرام می‌گوید اغلب این ویژگی‌ها برای کاربران جهانی این پلتفرم قابل استفاده است و گزینه اشتراک موزیک از امروز برای کاربران عرضه می‌شود. با این حال، گریستین پی، سخنگوی اینستاگرام می‌گوید که در اروپا و به دلیل قوانینی که در این منطقه وجود دارد، قابلیت‌هایی چون @silent، نظرسنجی و یا نشان دادن افراد آنلاین در بالای اینباکس عرضه نخواهد شد.

قابلیت جدید اینستاگرام؛ پاسخ به پیام‌های دایرکت بدون ورود به اینباکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا