بازیتکنولوژی

رویداد E3 امسال برگزار نمی‌شود

این رویداد حتی به صورت دیجیتال هم برگزار نخواهد شد.

پس از لغو برگزاری فیزیکی رویداد E۳ در سال ۲۰۲۲، ساعاتی پیش برگزارکنندگان این مراسم (ESA) اعلام کردند که E۳ در سال جاری میلادی نیز تحت هیچ شرایطی برگزار نخواهد شد و این یعنی، نه خبری از رویداد فیزیکی خواهد بود و نه برگزاری رویداد به صورت دیجیتال.

ویل پاورز، مدیرروابط عمومی‌شرکت تولیدکننده تجهیزات جانبی حوزه بازی با انتشار توییتی اعلام کرد اخیرا ایمیلی را دریافت کرده که در آن به لغو کامل برگزاری مراسم E۳ در سال ۲۰۲۲ شاره شده است.

برگزارکنندگان این رویداد در ابتدا قصد داشتند تا E۳ ۲۰۲۲ را به صورت فیزیکی و با حضور افراد برگزار کنند و پس از لغو کامل این رویداد در سال ۲۰۲۲ و میزبانی دیجیتال از علاقه‌مندان در سال ۲۰۲۱، امسال را متفاوت و پرشورتر از دو سال قبل برگزار کنند.

مراسم E۳ پیشتر قرار بود که در ماه ژانویه برگزار شود اما به دلیل شرایط همه‌گیری کرونا به زمان دیگری موکول و تصمیم بر آن شد تا به صورت آنلاین و دیجیتال برگزار شود. اما با توجه به اطلاعاتی که به تازگی به دست آمده، امسال این رویداد حتی به صورت دیجیتال نیز برگزار نخواهد شد.

در طی چند سال اخیر، سایه ویروس کرونا بر رویداد E۳ سنگینی می‌کرد و سرنوشت آن را درهاله‌ای از ابهام فرو برد. اخیرا نیز پس از برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان صنعت بازی در سن فرانسیسکو، تست کرونای تعدادی از شرکت‌کنندگان مثبت گزارش شد.

این اتفاق در کنار نگرانی‌هایی که از پیش وجود داشت، باعث شد تا فعالان صنعت بازی قید حضور فیزیکی در چنین رویدادهایی را بزنند و آمادگی خود را صرفا برای حضور در رویدادهای آنلاین این حوزه اعلام کنند.

حال با لغو کامل E۳ در سال جاری میلادی، مسئولان ESA طی بیانیه‌ای اعلام کردند که این مراسم در سال ۲۰۲۳ با رویدادی بازسازی‌شده بازخواهد گشت. در بخشی از این بیانیه آمده است: «ما تمام انرژی و منابع خود را صرف ارائه یک تجربه فیزیکی و دیجیتالی احیاشده از E۳ در تابستان آینده خواهیم کرد. در E۳ ۲۰۲۳ فرصتی ارائه می‌شود تا ضمن لذت بردن از نمایشگاه، فعالان این عرصه، رسانه‌ها و صنعت بازی در فرمتی کاملا جدید و تجربه‌ای تعاملی بار دیگر در کنار هم جمع خواهند شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا