ایلان ماسکشبکه‌های اجتماعی

ایلان ماسک به فکر راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی جدید

ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان در توییتی اعلام کرد که به طور جدی به راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی جدید فکر می‌کند.

ماسک این پاسخ را در واکنش به سوال یکی از کاربران توییتر که پرسیده بود آیا به فکر راه‌اندازی یک پلتفرم شبکه اجتماعی جدید هستید که از یک الگوریتم منبع باز بهره می‌برد و آزادی بیان را در اولویت قرار می‌دهد و تبلیغات در آن، جای کمی‌دارند، عنوان کرد.

این توییت ماسک و ادعای وی مبنی بر اینکه توییتر اجازه آزادی بیان را نمی‌دهد و باعث تضعیف دموکراسی می‌شود، با انتقاد این شبکه اجتماعی همراه بود. ایلان ماسک در حالی این صحبت‌ها را مطرح کرد که یک روز قبل، در یک نظرسنجی توییتری از کاربران پرسیده بود که آیا معتقدند توییتر به اصل آزادی بیان پایبند است یا خیر؛ که نظر بیش از ۷۰ درصدی «نه» بود.

وی در توییتی دیگر پس از انتشار این نظرسنجی نوشت: «پیامدهای این نظرسنجی مهم خواهد بود. پس با دقت رای دهید.»

اگر این اشاره تلویحی ماسک برای راه‌اندازی یک پلتفرم شبکه اجتماعی جدید به واقعیت تبدیل شود، او نیز به جمع افراد و شرکت‌هایی اضافه خواهد شد که خود را از حامیان سرسخت آزادی بیان معرفی می‌کنند و به دنبال جذب افرادی هستند که احساس می‌کنند دیدگاه‌ها و نظراتشان در پلتفرم‌هایی مانند توییتر، فیسبوک و یوتیوب سرکوب می‌شود.

اگرچه تاکنون چند شبکه اجتماعی جایگزین همانند Truth Social متعلق به ترامپ، Gettr‏، پارلر و رامبل  برای رقابت با این شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شده، اما تاکنون از لحاظ تعداد کاربر و محبوبیت، حتی نتوانستند به این پلتفرم‌های اصلی نزدیک شوند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا