اسپیس ایکسایلان ماسکفضا

پیش‌بینی تازه ایلان ماسک از زمان فرود انسان بر مریخ: ۲۰۲۹

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس که این روزها یکی از جنجالی‌ترین چهره‌های دنیای تکنولوژی به حساب می‌آید، در جدیدترین اظهارات خود، سال ۲۰۲۹ را زمان احتمالی موفقیت انسان برای فرود بر مریخ اعلام کرد. این درحالی است که سال گذشته، وی اعلام کرده بود که شرکت تحت مدیریت وی می‌تواند در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۶ یک ماموریت فضایی سرنشین‌دار را به مقصد مریخ انجام دهد.

به گزارش آی‌تی‌ایران به نقل از بیزنیس اینسایدر، مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس به تازگی در پاسخ به سوال یک کاربر توییتر، گمانه‌زنی‌های جدیدی از سفر انسان به مریخ مطرح کرده است. پس از آنکه اخیرا کاربری از ماسک درباره پیش‌بینی زمان احتمالی رسیدن انسان به مریخ سوال کرد، وی گفت که تا پیش از پایان دهه میلادی حاضر، پای انسان به کره سرخ منظومه شمسی خواهد رسید.

کاربر مذکور با پست کردن عکسی از سفینه آپولو ۱۱ و فرود آن بر ماه در سال ۱۹۶۹ نوشته بود: «زمان فرود انسان بر مریخ: –۲۰؟» وی با منشن کردن ایلان ماسک، جویای پیش‌بینی وی شد و ماسک در پاسخ نوشت: ۲۰۲۹.

مدتهاست که ماسک فکر فتح مریخ را در سر دارد و در طی این سالها، پیش‌بینی‌ها متفاوتی از زمان احتمالی موفقیت انسان برای رسیدن به مریخ مطرح کرده است. وی پیشتر در سال ۲۰۱۶ اظهار کرده بوده که چنانچه کارها طبق برنامه پیش برود، «احتمالا بتوانیم در سال ۲۰۲۴ سفینه‌ای به سوی مریخ پرتاب کنیم و در سال ۲۰۲۵ موفق به فرود بر این کره شویم.»

در سال ۲۰۲۰ میلادی، ماسک گفت که امیدوار است بتواند ظرف ۱۰ سال، هزار موشک استارشیپ بسازد و بتواند تا سال ۲۰۲۵، یک میلیون نفر را به مریخ برساند. یک سال بعد وی در تصحیح اظهارات پیشین خود تاکید کرد که پیش‌بینی‌های قبلی وی بیش از حد خوش‌بینانه بوده که گمان می‌کرده می‌تواند تا سال ۲۰۲۶ پای انسان را به مریخ برساند.

 

منبع
businessinsider

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. تصاویر رندر شیائومی 12 به صفحه‌نمایش نسبتا کوچک ۶٫۲ اینچی اشاره دارد گفت:

    نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل شیائومی

    قیمت گوشی ردمی 9 پاور شیائومی | Xiaomi Redmi 9 Power

    شیائومی و اوپو احتمالا تراشه 5G اختصاصی تولید می‌کنند

    عینک هوشمند شیائومی معرفی شد + ویدیو و مشخصات

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا