تکنولوژی

کسپرسکی به لیست سیاه کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا اضافه شد

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) اخیرا شرکت روسی کسپرسکی را به لیست سیاه خود اضافه کرد.

به گفته این نهاد، کسپرسکی که در حوزه امنیت سایبری فعالیت دارد و با نام کامل Kaspersky Lab شناخته می‌شود، یک تهدید غیرقابل قبول برای امنیت ملی آمریکاست. این برای اولین بار است که کمیسیون ارتباطات فدرال، یک شرکت روسی را در لیست سیاه قرار می‌دهد.

با این تصمیم، شرکت‌های آمریکایی دیگر ن‌می‌توانند محصولات و سرویس‌های کسپرسکی را خریداری کنند. در حال حاضر، ۷ شرکت دیگر حاضر در لیست سیاه این نهاد، همگی از کشور چین هستند که از جمله مهمترین آنها می‌توان به هواوی و ZTE اشاره کرد.

برندن کار، کمیسیونر FCC در این رابطه گفت که این تصمیم به ایالات متحده کمک می‌کند تا شبکه‌های خود را در برابر «تهدیدهای برخاسته از نهادهای تحت حمایت دولت چین و روسیه که به دنبال جاسوسی و آسیب رساندن به منافع ملی آمریکا هستند» ایمن کند.

گفتنی است علاوه بر کسپرسکی، دو شرکت چینی دیگر به نام‌های چاینا تلکام (China Telecom) و چاینا موبایل (China Mobile) نیز اخیرا به تازگی به لیست سیاه کمیسیون ارتباطات فدرال اضافه شدند.

کسپرسکی در واکنش به این تصمیم FCC اعلام کرد: «این تصمیم مبتنی بر ارزیابی فنی از محصولات کسپرسکی-که این شرکت به طور مداوم از آن حمایت می‌کند- نیست، بلکه بر اساس دلایل سیاسی اتخاذ شده است.

این شرکت روسی همچنان عنوان کرد که آماده است تا با کمیسیون ارتباطات فدرال و دیگر نهادهای دولتی ایالات متحده برای رفع هرگونه نگرانی‌های رگولاتوری، همکاری کند.

این اقدام در حالی صورت گرفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۷، دولت فدرال را از استفاده از نرم‌افزار کسپرسکی منع کرده بود. گفتنی است FCC برای این اقدام خود، هیچ اشاره‌ای به حمله روسیه به اوکراین نداشت.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا