خودروخودرو الکتریکی

زمان عرضه اولین خودروی تمام الکتریکی لامبورگینی اعلام شد

استفان وینکلمن، مدیرعامل لامبورگینی در مصاحبه‌ای عنوان کرد که به این زودی‌ها، شاهد عرضه خودرویی تمام‌الکتریکی از سوی این شرکت نخواهیم بود.

اگرچه وینکلمن به خوبی می‌داند که باید به سمت تولید خودروهایی با آلایندگی کمتر و سوختی تجدیدپذیر حرکت کند اما وی اخیرا آب پاکی را روی دست فعالان و علاقه‌مندان این حوزه ریخت و عنوان کرد که تولید خودرویی با این مشخصات، به این زودی‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

وی گفت که دلیل این امر نیز بسیار ساده است؛ مردم خودروهای لامبورگینی را با موتورهای ۱۰ سیلندر (V۱۰) و ۱۲ سیلندر (V۱۲) بزرگ، پرسروصدا و قدرتمند (در کنار استایل تهاجمی‌ و درهایی که به سمت بالا باز می‌شوند) دوست دارند و بعید است که بخواهند یک شبه، قید این ویژگی‌ها را بزنند.

با توجه به تشدید فشارها به شرکت‌های خودروساز و تصویب مقررات سخت‌گیرانه پیرامون انتشار گازهای گلخانه‌ای در سراسر جهان، وینکلمن گفت که لامبورگینی نیز تغییر رویکرد و خط تولید خود را در دستور کار دارد اما نه به قیمت از بین بردن DNA موتورهای احتراقی قدرتمند این شرکت.

این شرکت تولیدکننده ابرخودروهای لوکس قصد دارد تا به صورت مرحله به مرحله، به سمت الکتریکی‌سازی خودروهای خود حرکت کند و هیچ عجله‌ای در این زمینه ندارد. او گفت: این مهم نیست که اولین نفری هستید که از این فناوری استفاده می‌کنید، بلکه باید در این زمینه بهترین باشید.

گفته می‌شود که سال جاری میلادی یعنی ۲۰۲۲، آخرین سالی خواهد بود که لامبورگینی خودروهایی مجهز به موتورهای تمام احتراقی را تولید و روانه بازار خواهد کرد.

این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۴، خط تولید خود را با سه مدل خودروی پلاگین هیبریدی بازسازی کند که قرار است به عنوان نسخه‌های جدیدی از خودروهای آونتادور و هوراکان و همچنین شاسی‌بلند Urus وارد بازار شوند.

خودروهای پلاگین هیبریدی بین خودروهای هیبریدی و تمام الکتریکی جای می‌گیرند از باتری‌های بزرگ، مصرف سوخت کمتر و قابلیت پیمایش مسیرهای کوتاه با نیروی الکتریکی در مقایسه با مدل‌های هیبریدی بهره می‌برند.

وینکلمن معتقد است که هیبریدی کردن محصولات این شرکت به گونه‌ای که برای بازار و مصرف‌کنندگان «قابل قبول و قابل هضم» باشد، جزء اولویت‌های این شرکت محسوب می‌شود. در واقع، ترکیبی از موتورهای الکتریکی پاک و موتورهای بنزینی بزرگ به این شرکت اجازه می‌دهد تا نگاه هر دو قشر از خریداران را جلب کند؛ آنهایی که همچنان به موتورهای احتراقی وفادارند و آنهایی که ارزش بیشتری برای مسئولیت زیست محیطی قائلند.

وینکلمن گفت: ما با نسل‌هایی مواجه‌ایم که همچنان و با اشتیاق بالا، حامی‌ موتورهای احتراق داخلی هستند و در کنار آن، نسل‌های جدیدی داریم که می‌گویند از شما می‌خواهیم خود را با تغییرات وفق دهید و آلاینده‌ها را کاهش دهید. ما باید بر این اساس حرکت کنیم و از سوی نباید ارزش‌های برند خود را کمرنگ کنیم.

فراری، اصلی‌ترین رقیب لامبورگینی پیشتر دو مدل پلاگین هیبریدی را وارد بازار کرده است. لامبورگینی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، میزان انتشار گاز CO2 را به نصف کاهش دهد. وینکلمن گفت که حدود سال‌های ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸، اولین خودروی تمام الکتریکی این شرکت وارد خیابان‌ها خواهد شد.

این خودروی تمام الکتریکی، از چهار صندلی برخوردار خواهد بود و می‌توان از آن به عنوان یک خودروی روزانه استفاده کرد. همچنین قرار است که یک نسخه الکتریکی از شاسی‌بلند Urus نیز تولید و به بازار عرضه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا