ارز دیجیتالتحول دیجیتال

در نخستین چهارشنبه‌سوری متاورسی چه گذشت؟

با حضور بیش از سه هزار نفر در ساختمان اکسکوینو برگزار شد

چهارشنبه‌سوری از آن دسته مراسم‌های باستانی ایران است که همچنان پابرجاست اما دیگر شباهتی به ذات اصلی خود ندارد. این مراسم در غروب آخرین سه‌شنبه هر سال برگزار می‌شود و رفتارهای نمادین زیادی را در دل خود جای داده است. با وجود اینکه آداب برگزاری این مراسم از گذشته تا کنون تغییراتی زیادی به خود دیده است‌ اما همچنان جز معدود جشن‌های کهن ایرانی است که هر ساله توسط ایرانیان پاس داشته می‌شود.

البته در چند دهه گذشته با ورود مواد محترقه غیر مجاز فلسفه مراسم چهارشنبه سوری به طور کلی تغییر کرده و بیشتر شبیه یک رزمایش نظامی شده است.

اکسکوینو پیشگام در برگزاری جشن‌های کهن در متاورس

تا امروز اکسکوینو دو جشن کهن ایرانی را در فضای متاورس برگزار کرده است که این رویدادها بازخوردهای بسیار خوبی در فضای مجازی داشته است.

پس از برگزاری موفقیت‌آمیز شب یلدای متاورسی، اکسکوینو اولین چهارشنبه سوری متاورسی ایران را در ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ساختمان خود در کریپتو‌ولی پلتفرم دیسنترالند برگزار کرد.

با وجود اینکه طی اعلانات قبلی خود شرکت قرار بود این مراسم از ساعت ۱۸ سه شنبه برگزار شود کاربران زیادی از ساعت‌‌ها قبل در این مراسم حضور پیدا کردند.

حضور قریب به ۳۰۰۰ نفر فقط در یک سرور از مجموع ۱۱ سرور دیسنترالند این مراسم را در صدر رویدادهای داغ این پلتفرم قرار داد. این مهم، دستاوردی نوین از اکسکوینو است که تا به حال هیچ شرکت ایرانی به آن دست نیافته است.

نمایی از ساختمان اکسکوینو در متاورس
نمایی از ساختمان اکسکوینو در متاورس

در این رویداد امیر عباس گلاب و گروه موسیقی او در استودیو اکسکوینو شش قطعه موسیقی اجرا کردند که به صورت زنده داخل ساختمان متاورسی اکسکوینو برای کاربران حاضر در دیسنترالند پخش شد. این کنسرت بزرگترین کنسرت پاپ ایرانی است که در متاورس برگزار شده است.

اجرای امیر عباس گلاب در چهارشنبه سوری متاورسی اکسکوینو
اجرای امیر عباس گلاب در چهارشنبه سوری متاورسی اکسکوینو

در ادامه حسن ریوندی استندآپ کمدین محبوب ایرانی برای حضار ساختمان اکسکوینو در دیسنترالند برنامه خاصی را اجرا کرد. او اولین فردی در ایران است که در فضای متاورس و دیسنترالند به همت اکسکوینو، یک برنامه ‌استندآپ کمدی اجرا کرده است.

متاورس و تعاملات فرامرزی

در کنار همه این اتفاقات و جوایز اهدایی به کاربران، هدف اکسکوینو از برگزاری چنین رویدادهایی ایجاد تعامل و تبادل فرهنگی با سراسر جهان به دور از هر گونه تعصبات است.

با وجود پتانسیل‌های فراوان متاورس امکان تبادلات فرهنگی و اشاعه آداب و رسوم‌ غنی در سراسر جهان بسیار آسان‌تر از همیشه شده است. با وجود تحریم‌های بی‌شمار و عدم دسترسی به رسانه‌های جهانی، متاورس بهترین فرصت برای آشنا کردن مردم کشورهای دیگر با فرهنگ غنی و صلح طلب ایران است.

اکسکوینو در چند ماه گذشته با ورود خود به فضای متاورس اهداف خود را به خوبی مسجل کرده است و توانسته به دور از هر گونه مشکلی مردم سراسر جهان را به ساختمان خود بیاورد و آن‌ها را با فرهنگ ایرانی به واسطه NFTهای هنرمندان ایرانی آشنا کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا