اپلموبایل

پردازنده A16 تنها در آیفون ۱۴ سری پرو استفاده می‌شود

تحلیل‌گر اپل: در هر چهار مدل آیفون ۱۴ از رم ۶ گیگابایتی استفاده خواهد شد.

به نظر می‌رسد که امسال تنها مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس مجهز به پردازنده جدید A16 عرضه خواهند شد. 

مینگ-چی کو تحلیلگر شناخته‌شده دنیای فناوری و محصولات اپل با انتشار توییتی مدعی شد که اپل در مدل‌های استاندارد آیفون‌های جدید خود که آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس نام خواهند داشت، از پردازنده A15 استفاده خواهد کرد. 

این پردازنده در تمامی‌مدل‌های آیفون ۱۳ نیز به‌کار رفته و طبق گفته کو، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس، تنها نسخه‌های مجهز به پردازنده جدید این شرکت یعنی A16 خواهند بود.

این تحلیلگر همچنین اعلام کرد که در هر چهار مدل آیفون ۱۴ از رم ۶ گیگابایتی استفاده خواهد شد اما دو مدل پیشرفته این خانواده‏، مجهز به مموری ارتقایافته LPDDR5 عرضه خواهند شد و در دو مدل استاندارد و ارزان‌تر نیز با مموری LPDDR4 استفاده خواهد شد.

اپل پیشتر نیز در مدل‌های پیشرفته آیفون خود از پردازنده‌هایی با هسته‌های بیشتر و یا رم بالاتر استفاده کرده است اما از سال ۲۰۱۳ و پس از عرضه آیفون ۵ اس و آیفون ۵ سی سابقه نداشته که بخواهد دو مدل را با یک پردازنده جدید و دو مدل دیگر را مجهز به پردازنده قدیمی‌عرضه کند.

این کارشناس فناوری ادعا کرد که آیفون ۱۴ پرو مکس مجهز به نمایشگر ۶.۷ اینچی عرضه خواهد شد و این یعنی، اپل برای اولین بار، آیفونی مجهز به نمایشگر بزرگ را در میان مدل‌های استاندارد و ارزان‌تر خود جای داده است.

با توجه به اطلاعاتی که این تحلیلگر ارائه داده، احتمالا در سال ۲۰۲۲ مدل مینی از میان گوشی‌های آیفون اپل حذف خواهد شد. با این حال، هنوز اطلاعات دقیقی از سوی اپل و دیگر منابع رسمی‌در خصوص تصمیم این شرکت برای کنار گذاشتن نسخه مینی از میان مدل‌های آیفون ۱۴ منتشر نشده است.  

اما مینگ-چی کو، پیشتر عنوان کرده بود که آیفون ۱۴ بدون ناچ، مجهز به دوربین hole-punch و فیس آیدی تعبیه‌شده در زیر نمایشگر عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا