خودروخودرو الکتریکی

تامین برق خانه‌های ایالت کالفرنیا با خودروهای الکتریکی فورد F-150

قعطی برق در کالیفرنیا موضوع تازه نبوده و مردم این ایالت نیز با آن بیگانه نیستند. اما به نظر می‌رسد که ساکنان این منطقه می‌توانند به زودی و با استفاده از خودروهای الکتریکی فورد F-150 لایتنینگ، برق خانه‌هایشان را تامین کنند.

فورد اخیرا با شرکت PG&E که تامین‌کننده اصلی برق در منطقه محسوب می‌شود، وارد همکاری شده تا بتواند از این خودروهای الکتریکی به عنوان ژنراتور برق استفاده و انرژی خانه‌ها را تامین کرد.

این دو شرکت مدعی شدند که دارندگان خودروی F-150 لایتنینگ می‌توانند در زمان‌های قطعی برق، از سیستم باتری الکتریکی این خودرو برای تامین برق مصرفی خود تا ۱۰ روز (این عدد بسته به میزان مصرف متغیر خواهد بود) استفاده کنند.

قرار است شرکت سان‌ران (Sunrun) که از شرکای خودروسازی فورد به شمار می‌رود، سیستم Intelligent Backup Power فورد را در فصل بهار پیش رو در ایالت کالیفرنیا راه‌اندازی و نصب کند.

شرکت جنرال موتورز نیز اوایل هفته جاری از اجرای طرحی مشابه با شرکت PG&E خبر داد و اعلام کرد که مراحل اولیه و آزمایشی این طرح به خوبی پیش رفته است. به گفته جنرال موتورز، دارندگان خودروهای مجهز به سیستم باتری Ultium می‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا