تکنولوژیخودرو الکتریکی

فورد موستانگ Mach-E، محبوب‌ترین خودروی الکتریکی شد

به گزارش Consumer reports این خودرو با پشت سر گذاشتن تسلا مدل ۳، در صدر این فهرست جای گرفته.

تازه‌ترین گزارش Consumer Reports از محبوب‌ترین خودروهای الکتریکی نشان می‌دهد که فورد موستانگ Mach-E توانست با پشت سر گذاشتن تسلا مدل ۳، در صدر این فهرست جای گیرد.

  1. این موفقیت بزرگ برای موستانگ Mach-E در حالی به دست آمده که خودروی تسلا مدل ۳ در طی دو سال اخیر این عنوان را از آن خود کرده بود. اگرچه محصول تسلا به لطف قدرت پیمایش، فناوری‌های نوین، شبکه شارژ و عملکرد رانندگی همچنان به عنوان یکی از اولین پیشنهادات کارشناسان محسوب می‌شود، اما مجموع امتیازهای خودروی فورد، آن را به عنوان برترین خودروی الکتریکی در این گزارش تبدیل کرده است.

اما آنچه موستانگ Mach-E را بالاتر از تسلا مدل ۳ قرار داده، امتیازهایی بوده که این خودرو در تست‌های مختلف از جمله تست جاده، اطمینان‌پذیری، ایمنی و رضایت مالک به دست آورده است. مدل ۲۰۲۲ این خودرو با قیمتی کمتر از ۴۴ هزار دلار عرضه می‌شود.

در ارزیابی‌های Consumer Reports، محصول فورد توانست در هر دو بخش کیفیت رانندگی و قابلیت‌های کاربردی نسبت به محصول شرکت تسلا موفق‌تر ظاهر شود. طبق گزارش این مرکز، کاربا نمایشگر مرکزی خودروی فورد که مهم‌ترین قابلیت‌های خودرو را کترل می‌کند، آسان‌تر از نمایشگر مرکزی خودروی تسلا است.

همچنین امتیازهای به دست آمده از گزارش‌های کاربران نیز در Mach-E بالاتر بود به طوری که تعداد مشکلات خودرو که توسط مالکان گزارش شده بود، به نسبت تسلا مدل ۳ کمتر بود. تسلا در سال‌های گذشته با مشکلاتی همچون ناهماهنگی پنل‌های بدنه، رنگ‌های بریده‌شده و قطعات داخلی کم‌کیفیت دست‌وپنجه نرم کرده است.

یک مورد جدید که در افزایش رتبه فورد موستانگ Mach-E نقش داشت، مربوط به سیستم نظارت بر راننده است که این اطمینان را می‌دهد که راننده در حین رانندگی، به مسیر پیش رو و جاده توجه می‌کند.

در حال حاضر، رانندگان تسلا می‌توانند از قابلیت آتوپایلوت بدون نگاه کردن به جاده استفاده کنند اما در خودروی فورد، هنگام استفاده از قابلیت بلوکروز، عملکرد راننده توسط دوربین رصد می‌شود.

تسلا در طی سال‌های اخیر توانسته به عنوان تولیدکننده شماره یک خودروهای الکتریکی در بازار آمریکا تبدیل شود و بخش زیادی از فروش در این بازار را از آن خود کند. اما با ورود بازیگران جدید به این حوزه، رقابت سخت‌تر شده است.

شرکت فورد از جمله این خودروسازان است که Mach-E را در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه کرد و قرار است پیکاپ الکتریکی F-150 لایتنینگ آن نیز در سال جاری میلادی روانه بازار شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا