تجارت

در تبلیغات همسان و CPC باید به چه مواردی دقت داشت؟

فضای اینترنت و پلتفرم‌های آنلاین همواره راه بسیار خوبی را برای کسب‌و‌کارها و اشخاص فراهم کرده‌اند تا با استفاده از تبلیغات در چنین فضاهایی، خود را به‌خوبی به مخاطبان و کاربران معرفی کنند و چه‌بسا فروش و کسب‌وکار خود را رونق دهند. روش‌های تبلیغاتی آنلاین زیادی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، از جمله تبلیغات نیتیو(همان تبلیغات همسان) و تبلیغات بنری. در این مطلب قصد داریم نکاتی را برای شما شرح دهیم که هنگام راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغات همسان و تبلیغات کلیکی باید به آن توجه داشته باشید.

تبلیغات همسان چیست؟

تبلیغات نیتیو (Native Ads) که تحت عنوان کمپینهای تبلیغاتی همسان نیز شناخته می‌شود، یکی از موفق‌ترین روش‌های تبلیغاتی در کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ به‌شمار می‌آیند و دامنه وسیعی از روش‌های تبلیغاتی را نیز شامل می‌شود.

به‌عبارتی، اگر بخواهیم به این سوال که تبلیغات همسان چیست؟ پاسخ دهیم، می‌توانیم بگوییم که تبلیغات نیتیو یا همان همسان، یکی از روش‌های تبلیغاتی آنلاین است که از نظر ظاهر، ساختار و چه‌بسا محتوا، شباهت بسیار زیادی با سایت یا پلتفرمی که کمپین تبلیغاتی در آن اجرا می‌شود، هم‌خوانی دارد؛ به‌عبارتی، همسان بودنی بین کمپین تبلیغاتی شما و محتواهای آن پلتفرم یا سایت وجود دارد.

در راه‌اندازی تبلیغات همسان، چهار نکته مهم وجود دارد:

  • طراحیزمانی که می‌خواهید کمپین‌های تبلیغات همسان خود را راه‌اندازی کنید و محتوایی برای آن طراحی کنید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که طراحی و زبانِ محتوایی شما باید با پلتفرمی که کمپین تبلیغاتی شما را میزبانی می‌کند، هم‌خوانی داشته باشد تا مخاطب در نگاه اول، ساختار و فرم محتوای تبلیغاتی شما را با پلتفرم میزبان یکی بداند.
  • انتخاب پلتفرم تبلیغاتییکی از نکاتی که در راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی نیتیو باید به آن توجه داشته باشید، این است که پلتفرم مناسبی را برای آن کمپین در نظر بگیرید. جدا از آن، باید به این موضوع توجه داشته باشید که تبلیغات شما در کدام یک از بخش‌های آن پلتفرم، به‌عنوان مثال در فید اصلی شبکه‌های اجتماعی یا در گوشه راست یک سایت محبوب قرار بگیرد.
  • عملکرد تبلیغهنگام طراحی کمپین، یکی از موضوعات مهم این است که عملکرد مخاطبان در مواجه با تبلیغ چه خواهد بود: آیا می‌خواهید در قرعه‌کشی شرکت کند؟ آیا می‌خواهید محصولی را خریداری کند یا حتی روی تبلیغ کلیک کند یا خیر.
  • شفافسازییکی از نکات مهم در بسترهای دیجیتال، شفاف بودن محتوای شما است. پاسخ به این سوال که «آیا مصرف‌کننده می‌تواند تشخیص دهد که محتوای شما، یک محتوای تبلیغاتی است یا خیر؟» برای اثرگذاری تبلیغات‌تان بسیار مهم است.

همه چیز درباره تبلیغات بنری

بسیاری از ما ممکن است با بیلبوردهای دیجیتالی در فضای اینترنت مواجه شده باشیم که عکس‌، ویدیو، گیف و متن‌های جذاب و گیرایی را شامل می‌شوند و با کلیک روی آن، به سایت تبلیغ‌دهنده منتقل شویم. به این دست از بیلبوردهای تبلیغاتی که نسخه‌ای مدرن از بیلبوردهای تبلیغاتی سنتی هستند، تبلیغات بنری می‌گویند.

مطالب مرتبط: تبلیغات بنری چیست

برای کسب اطلاعات بیش‌تر از تبلیغات بنری، می‌توانید به بلاگ صباویژن که تحت عنوان وی پدیا نیز مراجعه کنید؛ جایی که به‌ شکلی دقیق‌تر به بررسی و معرفی این شیوه تبلیغاتی می‌پردازیم.

در اجرای کمپین‌های تبلیغات بنری چند نکته اصلی وجود دارد که باید به آن توجه داشت:

  • استفاده از تصاویر باکیفیتیکی از نکاتی که در تبلیغات بنری باید به آن توجه داشت، جلوه‌های بصری باکیفیت است. به عبارتی، تبلیغات شما باید از نظر محتوای بصری مانند گیف، ویدیو یا عکس، کیفیت بالایی را به‌خود اختصاص دهد تا بتواند مخاطب را در نگاه اول جذب کند.
  • خوانا بودن متن بنر تبلیغاتیمتنی که در بنرهای تبلیغاتی به‌کار می‌گیرید به مخاطبان، مشتریان و مصرف‌کنندگان بالقوه شما منتقل می‌شود؛ این یعنی چه؟ یعنی این‌که باید متنی واضح و خوانا را در بنرهای تبلیغاتی خود به‌کار گیرید تا بتوانید پیام خود را به‌درستی و به‌شکل کامل به آن‌ها منتقل کنید.
  • استفاده از کلمات کلیدییکی از نکاتی که در تبلیغات بنری باید به آن توجه کنید، استفاده از کلمات کلیدی در آن است چراکه استفاده از کلمات کلیدی نه‌تنها تبلیغ شما را برای موتورهای جستجوی مختلف بهینه می‌کند، بلکه تعامل بیش‌تری را بین بنرهای تبلیغاتی شما و مرورگرِ کاربرانی به‌وجود آورد.
  • استفاده از رنگهای مناسب در بنرهای تبلیغاتی خوداهمیت روان‌شناسی رنگ‌ها را در تبلیغات نمی‌توان نادیده گرفت چراکه نمایشی خاص و منحصربه‌فرد از پیام یک تبلیغ را ارائه می‌‌دهند. با یک جستجوی ساده درمورد رنگ‌های مناسب در تبلیغات، می‌توانید رنگ‌هایی مناسب برای کمپین‌های تبلیغات بنری و پیام تبلیغاتی خود انتخاب کنید.
    • قانعکننده بودن فراخوان برای اقدامفراخوان برای اقدام (کا‌ل‌تواکشن یا همان Call-to-Action) همان پیامی است که مخاطبان و مشتریان بالقوه را به کشف اطلاعات بیش‌تر درباره محصولات یا خدمات دعوت می‌کند. درواقع، فراخوان برای اقدام همان چیزی است که مخاطبان را مجبور می‌کند تا روی بنرهای تبلیغاتی شما کلیک کنند؛ در نتیجه، سعی کنید فراخوان برای اقدام‌هایی قانع‌‌کننده‌ای کوتاه و درعین حال واضح بنویسید که مخاطبان را به اقدامی مجبور کند.
    • طراحی سادهتا جایی که می‌توانید، طراحی بنرهای تبلیغاتی خود را ساده نگه دارید چراکه پیچیده بودن طراحی جز تأثیر منفی، نتیجه دیگری برای بنرهای تبلیغاتی شما نخواهد داشت. بازدیدکنندگان شما ممکن است تنها چند ثانیه در مقابل تبلیغات شما قرار بگیرند؛ در نتیجه، بنر خود را ساده و قابل فهم نگه دارید.

سخن آخر…

زیاد بودن روش‌های تبلیغاتی و ابزارهای مختلف باعث نمی‌شود تا کمپین‌‌های تبلیغاتی شما لزوماً تأثیر مثبتی داشته باشند. برای این‌که بتوانید بیش‌ترین تأثیر را از تبلیغات همسان و تبلیغات بنری خود دریافت کنید، باید به نکاتی درحین راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی دقت کنید تا بتوانید خروجی مثبتی در کسب‌وکار به‌دست آورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا