گوگل

گوگل حملات هوایی را به کاربران اوکراینی هشدار می‌دهد

گوگل از راه‌اندازی سیستم هشداری برای دارندگان گوشی‌های اندروید در اوکراین خبر داد که قادر است آنها را از وقوع حملات هوایی در این کشور باخبر کند.

این سیستم که با همکاری دولت اوکراین راه‌اندازی شده، به گونه‌ای عمل می‌کند که در صورت وقوع حملات هوایی از سوی روسیه، پیام‌هایی هشداری روی گوشی کاربران اندروید نمایش داده خواهد شد.

در بیانیه گوگل در این خصوص آمده است: به طور تاسف‌باری، میلیون‌ها نفر در اوکراین به هشدار حملات هوایی برای حفظ امنیت خود متکی هستند. دیو برک، از مدیران ارشد بخش اندروید گوگل می‌گوید پینگ‌های اندروید بر اساس هشدارهایی است که قبلا توسط دولت اوکراین ارسال شده و این قابلیت، از سیستمی‌که برای ارسال سریع هشدار درمواقع بروز زلزله ساخته شده، اقتباس شده است.

گوگل پیشتر تمهیداتی را برای نمایش و ارائه برنامه Alert ویژه کاربران اوکراینی در پلی استور در نظر گرفته بود و قادر است اعلان‌های حملات هوایی را برای ساکنان مناطق مختلف نمایش دهد.

به گفته برک، این سیستم هشدار از ساعاتی پیش شروع به کار کرده و در طی روزهای آینده، برای تمامی‌کاربران گوشی‌های اندروید در اوکراین قابل استفاده خواهد بود.

گوگل از زمان حمله روسیه به اوکراین، فعالیت‌های خود را را در روسیه محدود کرده که از جمله اقدامات این شرکت می‌توان به توقف فروش تبلیغات و حذف اپلیکیشن‌های رسانه‌ای دولتی روسیه از پلی استور اشاره کرد.

گوگل در یکم مارس عنوان کرد که حمله روسیه به اوکراین، یک تراژدی و یک فاجعه انسانی است. این شرکت عنوان کرد که در تلاش است تا با کمک محصولات خود، از مردم اوکراین حمایت خود و از آنها در برابر تهدیدهای سایبری دفاع کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا