اپل

مک مینی مجهز به چیپست M۲ در راه است

به نظر می‌رسد که اپل برای ماه‌های آینده، رونمایی از دو نسخه مک مینی مجهز به پردازنده جدید M۲ را در دستور کار دارد.

طبق گزارش وب‌سایت 9to5mac، این محصول در دو مدل عرضه خواهد شد که مدل ارزان‌تر با پردازنده M۲ و مدل پیشرفته و گران‌تر نیز با پردازنده M۲ Pro عرضه خواهد شد.

البته بسیاری از تحلیلگران انتظار داشتند که اپل در رویداد Peek Performance هشتم مارس خود از پردازنده M۲ رونمایی کند که چنین اتفاقی نیفتاد و رونمایی از آن به فصل پاییز موکول شده است.

تا امروز اطلاعات زیادی درباره سری M۲ منتشر نشده اما  مارک گورمن مدعی شده که تراشه جدید به احتمال زیاد به پردازنده ۸ هسته‌ای مجهز خواهد بود که باعث بالا رفتن عملکرد تراشه نسل جدید این شرکت خواهد شد. سری اول این تراشه که M۱ نام دارد، اولین بار در سال ۲۰۲۰ در اولین سری مک مینی معرفی شد.

همچنین برای این چیپست، ۹ یا ۱۰ هسته گرافیکی پیش‌بینی شده؛ در حالی که پردازنده M۱ از هفت یا هشت هسته گرافیکی بهره می‌برد.

در خصوص نسخه M۲ پرو نیز باید گفت که طبق گزارش وب‌سایت 9to5mac، این تراشه مجهز به ۱۲ هسته پردازشی عرضه خواهد شد که در مقایسه با مدل M۱ پرو از دو هسته پردازشی بیشتر برخوردار است.

اپل اخیرا از محصولی به نام مک استودیو رونمایی کرد که اغلب کاربران از آن به عنوان نسخه پیشرفته‌ای از مک مینی یاد می‌کنند. این محصول با تراشه M۱ Max با قیمت پایه ۲۰۰۰ دلار و با تراشه M۱ اولترا نیز با قیمت پایه ۴۰۰۰ دلار به فروش خواهد رسید.

با این محدوده قیمتی، شاید خیلی از کاربران توان خرید مک استودیو را نداشته باشند و بنابراین، مک مینی جدی با تراشه M۲ می‌تواند گزینه‌ بهتری برای خرید باشد. گفته می‌شود که مک مینی مجهز به M۲ با قیمت پایه ۷۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا