اپل

آی او اس 15.4 هفته آینده عرضه ‌می‌شود

اپل به‌تازگی و در جریان مراسم رونمایی‌های ماه مارس ۲۰۲۲ خود اعلام کرد که عرضه به‌روزرسانی جدید آی او اس ۱۵.۴ از هفته آینده آغاز می‌شود.  

این آپدیت که از ماه ژانویه در فاز آزمایشی بوده، به قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید متعددی مجهز شده که می‌تواند ارتقای عملکرد و بهبود تجربه کاربری را به دنبال داشته باشد. اگرچه اپل، حرفی از روز عرضه این آپدیت نزده اما احتمالا در روز ۱۸ مارس شاهد عرضه عمومی‌آی او اس ۱۵.۴ خواهیم بود.

این یعنی، آی او اس ۱۵.۴ در همان روزی عرضه خواهد شد که قرار است محصولات جدید این شرکت که اخیرا معرفی شده‌اند، وارد بازار شوند. از جمله قابلیت‌های جدید این آپدیت می‌توان به امکان باز کردن قفل دستگاه با فیس آیدی در حین استفاده از ماسک اشاره کرد که می‌تواند در این ایام همه‌گیری که استفاده از ماسک، الزامی‌است به قابلیتی محبوب و پرطرفدار تبدیل شود.  

البته اپل پیشتر، این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده بود که با استفاده از اپل واچ نیز بتوانند دستگاه خود را آنلاک کنند. اما به نظر، این قابلیت چندان مورد توجه قرار نگرفت. قابلیت جدید دیگر آی او اس ۱۵.۴، تحت عنوان Tap to Pay شناخته می‌شود که می‌تواند گوشی‌های آیفون را به پایانه‌های پرداخت بدون تماس تبدیل کند.  

به گفته اپل، این قابلیت از اپل پی، دبیت کارت‌ها و کارت‌های اعتباری مبتنی بر NFC و دیگر کیف پول‌های دیجیتال پشتیبانی می‌کند. در خصوص قابلیت‌های امنیتی این آپدیت نیز می‌توان به اضافه شدن گزینه‌ای جدید برای ردیاب‌های ایرتگ اشاره کرد که بر اساس آن، اگر کاربر توسط ایرتگی ناشناس ردیابی شود، این موضوع از طریق یک نوتفیکیشن به وی اطلاع داده می‌شود.  

اپل اعلام کرد که آی او اس ۱۵.۴، روی تمامی‌دستگاه‌های که از آی او اس ۱۵ پشتیبانی کرده‌اند، از آیفون ۶ اس گرفته تا آیفون ۱۳، قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا