تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

قابلیت Heatmap در اسنپ‌چت غیرفعال شد

این اقدام جهت حفظ امنیت کاربران اوکراینی صورت گرفته است

شرکت اسنپ، مالک اپلیکیشن اسنپ‌چت اعلام کرد که قابلیت هیت‌مپ (Heatmap) را به طور موقت در پلتفرم خود غیرفعال خواهد کرد.

اقدامی‌که در واکنش به حمله روسیه به اوکراین و در جهت حفظ امنیت کاربران اوکراینی در این جنگ صورت گرفته است. به گفته اسنپ، این تصمیم، «اقدامی احتیاطی» بوده و بر اساس آن، دیگر اطلاعاتی در خصوص موقعیت مکانی ارسال‌کندگان تصاویر در این شبکه اجتماعی قابل رویت نخواهد بود.

در حالت عادی و تا پیش از این، بخش نقشه اسنپ یا همان Snap Map‏، با نمایش یک کد رنگی، نشان می‌دهد که چند نفر در حال عکس گرفتن از یک منطقه خاص هستند. با کمک این قابلیت، می‌توان به موقعیت مکانی و تمرکز کاربران اسنپ‌چت دست یافت.

اما دسترسی به این داده‌ها در زمان جنگ روسیه علیه اوکراین، می‌تواند برای ردیابی شهروندان اوکراینی مورد استفاده قرار گیرد و موقعیت آنها را لو دهد. بنابراین، این شرکت برای حفظ امنیت کاربران، تصمیم به غیرفعال‌سازی این قابلیت گرفت.

با گسترش حملات روسیه به اوکراین، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی اقدامات مشابهی را به منظور جلوگیری از ردیابی کاربران اوکراینی انجام داده‌اند.

از جمله این تلاش‌ها می‌توان به اقدام گوگل در مسدود کردن دسترسی به قابلیت ترافیک زنده در اوکراین اشاره کرد. شرکت اپل نیز اخیرا قابلیت داده‌های ترافیکی در اوکراین را برای کاربران اپل مپس غیرفعال کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا