تکنولوژی

قطعی گسترده اینترنت کشور در پی آتش‌سوزی در شرکت زیرساخت

رییس شرکت زیرساخت : بخش بزرگ مشکل اینترنت رفع شده است

از حدود ساعت ۱۰ صبح امروز٬ دسترسی به بسیاری از سایت‌ها و سرویس‌های داخلی با اختلال و قطعی مواجه شد. این اتفاق که به گفته شرکت زیرساخت در پی آتش‌سوزی در سالن کولوکیشن این شرکت رخ داده٬ موحب قطعی چند ساعته برخی از دیتاسنترهای کشور و سرویس‌های اینترنت ثابت شد.

مهدی سالم مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات آتش سوزی ناشی از اتصال برق در مرکز LCT ( مرتبط با شرکت ارتباطات زیرساخت) را دلیل قطعی اینترنت اعلام کرد. وی ابتدا در یک توییت گفت که مشکل به سرعت برطرف شده و سیستم پشتیبان جایگزین شده است با این حال دسترسی به اینترنت برای بسیاری از کاربران ساعت‌ها بعد از این اتفاق ممکن نبود.

این اتفاق همچنین باعث قطع اینترنت بسیاری از کاربران برخی از شرکتهای اینترنتی ایران شد و در همین حال سایت‌هایی که روی سرورهای این شرکتهای اینترنتی میزبانی می‌شدند نیز برای ساعاتی از دسترس خارج شد.

ساعتی بعد از این اتفاق فتاحی مدیرعامل شرکت زیرساخت در گفت و گو با شبکه خبر قطعی برق در یکی از مراکز زیرساختی شرکت ارتباطات زیرساخت را باعث این اتفاق دانست. فتاحی گفت که آتش سوزی در سیستم UPS منجر به حریق در این مرکز و قطعی اینترنت شده که با همکاری سازمان آتش نشانی آتش مهار شد .
در همین حال بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی از قطعی اینترنت برخی از اپراتورهای تلفن همراه و برخی دیگر نیز از قطع شدن دسترسی به برخی سیستم‌های بانکی خبر دادند.

در پی بروز این اتفاق دسترسی یه وب‌سایت آی‌تی‌ایران  نیز برای ساعاتی محدود شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا