اینترنت

پرتاب ۴۷ ماهواره دیگر استارلینک به فضا

تاکنون بیش از ۲ هزار ماهواره استارلینک به فضا پرتاب شده است

شرکت اسپیس ایکس قصد دارد که در سال ۲۰۲۲ تعداد بیشتری ماهواره استارلینک به فضا ارسال کند و روز پنج شنبه این شرکت ۴۷ ماهواره دیگر را به شبکه اینترنت ماهواره‌ای خود افزود.

ماموریت جدید اسیس ایکس از پایگاه مرکز فضایی کندی در فلوریدا انجام گرفت و نهمین پرتاب از ۵۲ سری پرتاب ماهواره های استارلینک به فضا در سال ۲۰۲۲ بود.
اسپیس ایکس قصد دارد هر هفته یک پرتاب از این نوع را انجام دهد.

پرتاب روز گذشته اسپیس ایکس توسط موشک فالکون ۹ این شرکت انجام گرفت که B1060 نام دارد و ۹ دقیقه پس از پرتاب روی سکوی کشتی این شرکت در اقیانوس اطلس فرود آمد. موشک B1060 در حال حاضر بیشترین تعداد استفاده در پرتاب و استفاده مجدد را در اسپیس ایکس در اختیار دارد و از ژانویه سال ۲۰۲۰ تاکنون ۱۱ ماموریت موفق داشته است.

با ۴۷ ماهواره‌ای که B1060 به شبکه ماهواره‌ای استارلینک اضافه کرد حالا تعداد ماهواره‌های اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به بیش از ۲ هزار رسید. هدف این پروژه دسترسی به اینترنت پرسر با نرخ تاخیر پایین در سراسر جهان است.

با وجود برنامه ریزی‌ها٬  تمامی برنامه‌های استارلینک برای پرتاب موفق نبوده است. در سوم فوریه گذشته استارلینک ۴۹ ماهواره را به فضا پرتاب کرد اما به دلیل وجود طوفان مغناطیسی ۳۸ ماهواره در مدار مناسب خود قرار نگرفت.

چند روز قبل این شرکت اعلام کرد که ظرفیت ساخت ماهواره این شرکت ۴۵ ماهواره در هفته و پرتاب ۲۴۰ ماهواره در یک ماه است. پرتاب بعدی ماهواره‌های استارلینک در ۱۷ اسفند ( ۸ مارس ) از پایگاه کیپ کارناوال است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا