ارز رمزتکنولوژیسامسونگموبایل

رکورد شکنی درآمد حاصل از فروش گوشی در سال ۲۰۲۱

شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ میلای توانستند در مجموع فروشی معادل ۴۴۸ میلیارد دلار را ثبت کنند که در مقایسه با فروش ۳۸۲ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۰، از رشدی ۱۷ درصدی حکایت دارد.

نکته مثبت دیگر آنکه علی‌رغم بحران کمبود تراشه و محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا، میزان فروش گوشی‌ها در هر سه ماهه با رشدی ۲۰ درصدی نسبت به سه ماهه قبل همراه بود. در میان تولیدکنندگان، اپل همچنان یکه‌تازی می‌کند و توانست درآمدی ۱۹۶ میلیارد دلاری را از فروش گوشی در سال گذشته از آن خود کند.

این عدد رشد سالانه ۳۵ درصدی را برای اهالی کوپرتینو نشان می‌دهد. به دنبال اپل، شرکت سامسونگ را می‌بینیم که توانست میزان فروش سالانه گوشی‌های خود را تا ۱۱ درصد افزایش دهد و درآمد ۷۲ میلیارد دلاری را به دست آورد.

شرکت چینی اوپو جایگاه سوم را از آن خود کرد و به دنبال آن، شرکت‌های شیائومی‌و ویوو جای گرفته‌اند. میزان درآمد این سه شرکت به ترتیب برابر با ۳۶٬۳۷ و ۳۴ میلیارد دلار عنوان شده است.

طبق گزارش مرکز تحقیقاتی Counterpoint، این پنج شرکت توانستند در مجموع، ۸۵ درصد از کل فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص دهند. در این گزارش آمده که میزان تقاضا برای گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار در سال گذشته میلادی رشد داشته است.

به اعتقاد کارشناسان، ظهور کرونا و نیاز افراد به استفاده از گوشی‌هایی باکیفیت و با قابلیت‌های متنوع برای انجام امور خود به بهترین شکل در این ایام، باعث رشد تقاضا برای این گوشی‌ها شده است.

در این بین، برخی شرکت‌های بزرگ، قیمت گوشی‌های پایین‌رده خود را در واکنش به کمبود تراشه افزایش دادند. با در نظر گرفتن میزان فروش سال گذشته، می‌توان گفت که متوسط بهای پرداختی از سوی کاربران برای گوشی‌ها، با رشدی ۱۲ درصدی به نسبت سال ۲۰۲۰ همراه بوده است.

گفته می‌شود که بخش عمده‌ای از این گوشی‌ها دارای فناوری ۵G بودند و در نتیجه، خریداران بهای بیشتری را برای استفاده از این قابلیت ارتباطی پرداخت کردند. همچنین اطلاعات این گزارش حاکی از آن است که ۴۰ درصد از گوشی‌های فروخته شده در سال ۲۰۲۱، از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کردند که رشدی ۱۸ درصدی داشته است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا