اپلتکنولوژی

درخواست اوکراین از اپل برای توقف فروش محصولات به روس‌ها

میخائیل فدروف، معاون نخست وزیر اوکراین، در نامه‌ای سرگشاده از شرکت اپل خواست تا در واکنش به حمله روسیه به این کشور، عرضه محصولات و خدمات خود به کاربران روسی را متوقف کند.

فدوروف در نامه‌ای خطاب به اپل که از طریق اکانت توییتر خود منتشر کرد، نوشت: از شما درخواست می‌کنم که ارائه خدمات و محصولات اپل به روسیه همانند مسدود کردن دسترسی به اپ استور را متوقف کنید.

وی در ادامه عنوان کرد: ما مطمئن هستیم که چنین اقداماتی به جوانان و جمعیت فعال روسیه انگیزه می‌دهد تا فعالانه در پایان دادن به این حمله ننگین، نقش‌آفرینی کنند.

بر اساس برآوردهای پنتاگون، بیش از ۵۰ هزار سرباز روسی وارد اوکراین شده‌اند و تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که حمله به کیف، پایتخت اوکراین قریب‌الوقوع است. همچنین محل فاجعه هسته‌ای چرنوبیل روز پنجشنبه توسط نیروهای روسیه اشغال شد و این جنگ تاکنون باعث آوارگی ده‌ها هزار اوکراینی و پناهنده شدن آنها به دیگر کشورها شده است.

روز پنجشنبه، کاخ سفید بسته گسترده‌ای از تحریم‌ها را در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین، علیه این کشور اعمال کرد. همچنین اپل و دیگر شرکت‌های آمریکایی نیز اجازه ارائه خدمات به ارتش یا وزارت دفاع روسیه را نخواهند داشت.

اما درخواست فدروف معاون نخست وزیر اوکراین از اپل، فراتر از اینهاست و از این شرکت می‌خواهد تا ارائه خدمات خود به کل این کشور را متوقف کند. طبق آخرین اطلاعات، اپل هنوز واکنشی را در قبال این نامه و درخواست نشان نداده است.

نوشته های مشابه

‫819 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا