ایراناینترنت

افزایش ۴۰ درصدی دیتای مصرفی کاربران اینترنت موبایل در سال ۱۴۰۰

تازه‌ترین اطلاعاتی که از سامانه‌های مدیریت شبکه اپراتورها استخراج و از سوی سازمان تنظیم مقررات منتشر شده، نشان می‌دهد در یکسال گذشته، حجم دیتای مصرفی مشتریان دو اپراتور همراه اول و ایرانسل رشد ۴۰ درصدی را تجربه کرده است.

بر اساس این آمار حجم دیتای مصرفی مشتریان همراه اول در یک سال گذشته از ۱۲ هزار ترابایت به ۱۷ هزار و ۲۰۰ ترابایت رسیده که حکایت از افزایش سهم ۴۳ درصدی دارد.

از این ۴۳ درصد افزایش مصرف، سهم اینترنت نسل سوم حدود ۱۶ درصد و نسل چهارم ۸۴ درصد است.

سرعت اینترنت نسل سوم، همراه اول در کل کشور در یک سال اخیر از ۳.۳ به چهار مگابایت در ثانیه و سرعت اینترنت نسل ۴  از ۸.۶ مگابیت به ۸.۲ مگابیت در ثانیه رسیده است.

اپراتور دیگر که در این گزارش به وضعیت آن پرداخته شده، اپراتور ایرانسل است. حجم دیتای مصرفی مشتریان ایرانسل در یک سال از ۱۲ هزار و ۲۰۰ ترابایت به ۱۷ هزار و ۵۰ ترابایت رسیده که حکایت از افزایش حدود ۴۰ درصدی دارد. سهم اینترنت نسل سوم حدود ۹ درصد و نسل چهارم ۹۱ درصد است.

سرعت نسل ۳ ایرانسل در کل کشور در یک سال اخیر از ۱.۸ مگابیت ۲.۳ مگابیت در ثانیه و سرعت اینترنت نسل ۴ نیز از ۱۲.۲ مگابیت در ثانیه به ۱۱.۱ مگابیت در ثانیه رسیده است.

بررسی نمودارهای حجم دیتای مصرفی مشتریان و سرعت که به طور کلی برای شهرها استخراج  شده، نشان می‌دهد در عمده شهرها مقدار مصرف دیتا افزایش یافته است. مقادیر مربوط به سرعت هم در کل کشور متاثر از افزایش مصرف، کاهش یافته است. این کاهش در تمام شهرهای یکسان نبوده و به صورت جهشی و ناگهانی نیست.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا