ایراناینترنت

آمادگی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی برای ارائه نظر در خصوص طرح صیانت

اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی طی نامه‌ای خطاب به وزیر ارتباطات آمادگی خود را جهت ارائه نظرات کارشناسی در خصوص طرح صیانت به سایر نهادها و سازمان‌های ذینفع اعلام کرد.

پیش از این نیز مغایرت مواد مختلف قانون اساسی، ایجاد محدودیت‌های غیر معمول، حمایت‌های ناکارآمد، از میان بردن فضای رقابتی و ایرادات اساسی در ساختار سیاست‌گذاری از جمله انتقاداتی بود که پیش از این اتحادیه کسب و کارهای مجازی نیز در بیانیه خود تأکید کرده بود.

در متن این نامه آمده: «همانطور که مستحضر هستید با تصمیم روز گذشته کمیسیون ویژه طرح صیانت و تصویب کلیات طرح، موجی از نگرانی و نا امیدی در میان کسب و کارهای آنلاین کشور و کاربران فضای مجازی ایجاد شده است. همانطور که فعالان این حوزه اعلام نموده اند این طرح بدون در نظر گرفتن نقدهای کارشناسی و اقناع کاربران فضای مجازی اعلام وصول و در حال پیگیری است.

بدینوسیله انتظار می رود جنابعالی به عنوان رئیس کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال دولت نسبت به رفع نگرانی های اکوسیستم آنلاین کشور، اقدامات لازم را به عمل آورید.
مجدداً به عنوان اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و در حمایت از کسب و کارهای آنلاین و فعالین این بخش آمادگی خود را جهت ارائه نظرات متقن کارشناسی به سایر نهادها و سازمان های ذینفع اعلام می‌نماییم.»

روز گذشته کلیات طرح صیانت با رای موافق ۱۸ عضو کمیسیون به تصویب رسید و در پی آن بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه اینترنت و تکنولوژی به مخالفت با آن پرداختند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا