خودروخودرو الکتریکی

خودروی الکتریکی مرسدس بنز AMG EQE معرفی شد

مرسدس بنز از جدیدترین سدان الکتریکی خود موسوم به AMG EQE پرده برداشت.

چند سالی است که شرکت تسلا با عرضه خودروهای الکتریکی لوکس و باکیفیت خود توانسته قدرت خود را در این بازار نوظهور، به رخ رقبای قدرتمندی چون لکسوس، ب‌ام‌و، آئودی و مرسدس بنز بکشد.

اما اخیرا این شرکت‌ها نیز به رونمایی و عرضه مدل‌های الکتریکی محصولات خود روی آورده‌اند تا به یکه‌تازی تسلا در این میدان پایان دهند. جدیدترین رقیب برای تسلا، مرسدس بنز AMG EQE است. یک سدان سایز متوسط که می‌تواند زنگ خطر را نه تنها برای تسلا، بلکه برای دیگر بازیگران این بازار به صدا درآورد.

مرسدس بنز در سال گذشته نیز از چند محصول الکتریکی پرده برداشت که از جمله آنها می‌توان به EQS و به دنبال آن، AMG EQS که نسخه‌ای اسپرت‌تر به شمار می‌رفت، اشاره کرد. حال EQE که از لحاظ سایز و قیمت، کوچک‌تر و ارزان‌تر از مدل EQS است به زودی وارد بازار خواهد شد.

این خودرو از سرعت بالایی برخوردار است و به گفته مرسدس بنز، می‌تواند صفر تا صد خود را ظرف ۳.۲ ثانیه پُر کند. همچنین توان خروجی این خودرو برابر با ۶۷۷ اسب بخار و گشتاور آن نیز معادل ۱۰۰۰ نیتون‌متر است.

مرسدس بنز AMG EQE دارای ترمزهای ویژه AMG است و سیستم تعلیق آن نیز برای رانندگی اسپرت‌تر طراحی و تنظیم شده است. همچنین فناوری مدیریت باتری در این خودرو به طور خاص برای بهینه‌سازی عملکرد خودرو در تنظیمات اسپرت و اسپرت پلاس و همچنین حالت کامفورت تنظیم شده است.

به گفته این شرکت، قابلیت‌هایپراسکرین که مجموعه‌ای از نمایشگرها در کل داشبورد را ارائه می‌دهد، به صورت یک آپشن عرضه می‌شود و اضافه شدن آن به تصمیم مشتری بستگی خواهد داشت.

خودروی الکتریکی مرسدس بنز AMG EQE معرفی شد

طبق گفته مرسدس بنز، باتری این خودرو می‌تواند با یک بار شارژ، برق مورد نیاز برای پیمودن مسافتی بین ۴۴۲ تا ۵۱۶ کیلومتر را تامین کند. همچنین این باتری از شارژ ۱۷۰ کیلوواتی پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند با ۱۵ دقیقه شارژ خودرو، مسافت تقریبی ۱۸۰ کیلومتر را با آن بپیماید.

این خودرو در سال ۲۰۲۳ وارد بازار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که بتواند سهم قابل توجهی از بازار خودروهای الکتریکی را از شرکت تسلا که با خودروی مدل اس خود در این عرصه تسلط دارد، به خود اختصاص دهد.

خودروی الکتریکی مرسدس بنز AMG EQE معرفی شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا