ایراناینترنت

پروژه توسعه فیبر نوری با راه‌اندازی ۵۰۰ هزار پورت افتتاح شد

طرح ملّی توسعه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها با افتتاح ۵۰۰ هزار پورت فیبرنوری پرسرعت، آغاز شد. وزیر ارتباطات شب گذشته در اینستاگرام خود نوشت که دولت سیزدهم مصمم است کار ۱۰ ساله را در طول سه‌ چهار سال انجام دهد. فیبر نوری باید به ۲۰ میلیون خانه و محل کسب و کار برسد و شبکه پایدار، پرسرعت و ایمن را تامین کند.

صادق عباسی شاهکوه امروز در آیین افتتاح پروژه ملی توسعه شبکه فیبر نوری، با بیان اینکه امروز توسعه دسترسی مبتنی بر فیبر، شامل خطوط FTTH و VDSL از ابتدای سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود، گفت: امروز آغاز طرح کار ویژه‌ای است که دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت ثابت در نظر گرفته است، این کار از قبل شروع شده و سال‌هاست که توسعه فیبر کلید خورده اما سرعت آن، به میزان لازم نبوده است، در این دولت، تصمیم گرفته شد که با حمایت‌ها و مسیرهایی که باز می‌شود، به این روند سرعت دهیم.

وی با بیان اینکه اتکا به توسعه شبکه موبایل کافی نیست، اظهار کرد: در این دو سال و با شیوع کرونا، نیاز به سرعت‌های بالاتر بر همگان آشکار شد. در سال‌های اخیر ما در حوزه موبایل توسعه خوبی داشتیم، اما در حوزه ثابت عقب‌ماندگی داریم. همانطور که در وب‌سایت اسپیدتست هم نشان داده شده، اگرچه سرعت دانلود و آپلود حوزه موبایل، به میانگین جهانی نزدیک است، اما سرعت اینترنت ثابت در ایران واقعا نامناسب است.

منبع
ایسنا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا