اپلتکنولوژی

آپدیت جدید ایرتگ، کاربران را از ردیابی شدن توسط دیگر ایرتگ‌ها باخبر می‌کند

اپل از عرضه به‌روزرسانی جدیدی برای ردیاب هوشمند ایرتگ خود خبر داد که می‌تواند به کاربران کمک کند تا از ردیابی شدن توسط دیگر ایرتگ‌ها باخبر شوند.

با عرضه ایرتگ، گزارش‌ها و شکایت‌های متعددی به ویژه از سوی زنان مبنی بر سوءاستفاده برخی‌ها از این محصول برای تعقیب کردن افراد منتشر شد که این مسئله نگرانی‌های زیادی را برای افراد به وجود آورد.

اپل نیز به منظور رفع این نگرانی‌ها، اعلام کرد آپدیتی جدید در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد که می‌تواند افراد را از ردیابی‌شدن‌های ناخواسته آگاه کند. همچنین به لطف این به‌روزرسانی می‌توان این ایرتگ‌های جاسوسی را راحت‌تر شناسایی و پیدا کرد.

اپل طی بیانیه‌ای در وب‌سایت خود نوشت: ایرتگ برای کمک به افراد برای پیدا کردن دستگاه‌ها و وسایل شخصی‌شان طراحی شده و نه برای ردیابی افراد و دارایی‌هایشان. ما به شدت هرگونه استفاده مخرب از محصولاتمان را محکوم می‌کنیم.

اپل در اوریل سال ۲۰۲۱ از ردیاب هوشمند ایرتگ رونمایی کرد و قرار است در به‌روزرسانی جدید این مشکل تا حدی برطرف شود. به گفته اپل، بعد از راه‌اندازی ایرتگ، پیامی‌با این مضمون نمایش داده خواهد که این محصول صرفا برای ردیابی وسایل شخصی افراد طراحی شده و استفاده از این محصول برای ردیابی افراد و بدون رضایت آنها، جرم محسوب می‌شود.

این شرکت اعلام کرد که قابلیت «تشخیص لوازم جانبی ناشناخته» خود را نیز به‌روزرسانی خواهد کرد که بر اساس آن، در صورت شناسایی ایرتگ یا هرگونه دستگاه ردیاب دیگری که مبتنی بر شبکه Find My عمل می‌کند، این موضوع به کاربر اطلاع داده خواهد شد.

به گفته اپل، این به‌روزرسانی به همراه تغییرات جدید در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد تا افراد از هرگونه اقدام نسبت به ردیابی یا جاسوسی از آنها توسط سایرین، باخبر شوند. قابلیت پیدا کردن ایرتگ‌های ناشناخته تحت عنوان Prexcision Finding عرضه خواهد شد و به کاربر کمک می‌کند تا ردیابی خود توسط این دستگاه‌ها را متوقف کند.

گفته می‌شود که کاربران آیفون ۱۱، آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ می‌توانند با کمک این قابلیت، از فاصله خود تا ایرتگ ناشناخته باخبر شوند. اپل همچنین صدای هشدار ایرتگ را برای پخش صوتی بلندتر تنظیم خواهد کرد تا افراد بتوانند ردیاب‌های ناشناخته را راحت‌تر پیدا کنند.

اگرچه اپل در گزارش خود عنوان کرد که تعداد شکایت‌ها از ردیابی‌های ناخواسته و جاسوسی، ناچیز است اما این قول را به کاربران داد که با نهادهای قانونی برای به حداقل رساندن موارد سوءاستفاده از ایرتگ‌های خود همکاری خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا