سامسونگ

سامسونگ از سه تبلت جدید سری گلکسی تب اس ۸ رونمایی کرد

مراسم Unpacked اخیر سامسونگ تنها به معرفی گلکسی اس۲۲ خلاصه نشد و این شرکت کره‌‎ای از چند تبلت جدید سری گلکسی تب اس ۸ نیز پرده برداشت.

این سه محصول با نام‌های گلکسی تب اس ۸، گلکسی تب اس ۸ پلاس و گلکسی تب اس ۸ اولترا معرفی شدند و مدل اولترا از نمایشگری بزرگ به نسبت تبلت‌های قدیمی‌‌تر این شرکت بهره می‌برد. و اما در خصوص مشخصات این تبلت‌ها باید گفت که نسخه گلکسی تب اس ۸ اولترا به بدنه‌ای باریک و نمایشگر ۱۴.۶ اینچی مجهز شده و قرار است با قیمت ۱۰۹۹.۹۹ دلار وارد بازار شود.

درواقع، سامسونگ در طراحی نسخه اولترای این تبلت، همان استراتژی به کاررفته در مدل اولترای گلکسی اس۲۲ را در پیش گرفت و این محصول را با نمایشگری بزرگ‌تر و قابلیت‌های بیشتر نسبت به دو عضو دیگر این خانواده تولید کرد.

طبق اعلام این شرکت، نمایشگر ۱۴.۶ اینچی گلکسی تی اس ۸ اولترا از پنل OLED با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن ۲۹۶۰ در ۱۸۴۸ پیکسلی بهره می‌برد. این نمایشگر از دقت رنگ، روشنایی و وضوح بالایی برخوردار است و می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش از تماشای انواع ویدیو و فیلم‌ها را برای کاربران به ارمغان آورد.

این نمایشگر حدود ۲۰ درصد بزرگ‌تر از نمایشگر ۱۲.۴ اینچی است که سامسونگ برای مدل گلکسی تب اس۷ پلاس و گلکسی تب اس ۸ پلاس استفاده کرده است.

رم و حافظه داخلی حداکثری این دستگاه نیز به ترتیب برابر با ۱۶ و ۵۱۲ گیگابایت عنوان شده است. در قسمت جلویی بدنه، از سیستم دوربین دوگانه برای دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی واید و اولتراواید استفاده شده و بار پردازشی دستگاه را چیپست قدرتمند شرکت کوالکام یعنی Snapdragon Gen ۱  که در مدل‌های گلکسی اس۲۲ نیز استفاده شده، به دوش می‌کشد.

به مانند اپل، سامسونگ نیز از قابلیت آتو-فریمینگ برای دوربین سلفی استفاده کرده که می‌تواند در حین برقراری تماس‌های تصویری، چهره کاربر را در فریم دوربین جای دهد. همچنین کاربران می‌توانند از قابلیت تار کردن پس‌زمینه و میکروفون سه جهته به همراه قابلیت حذف نویز در هنگام برقراری تماس استفاده کنند.

از لحاظ ابعاد و وزن (۷۲۵ گرم)، گلکسی تب اس ۸ اولترا با تبلت مایکروسافت سرفیس پرو برابری می‌کند. علی‌رغم ابعاد بزرگ نمایشگر، سامسونگ مدعی شده که این محصول می‌تواند تا ۴۰ درصد مقاومت بیشتری را به نسبت گلکسی تب اس ۷ در برابر خم‌شدگی نشان دهد.

همچنین آلومینیوم به کاررفته در ساخت این تبلت، مقاومت آن در برابر خط و خش‌های احتمالی تا ۳۰ درصد بیشتر شده است. سامسونگ در جعبه این محصول، قلم S Pen را جای داده که می‌تواند برای آنهایی که به کار با قلم‌های هوشمند عادت دارند، خبری خوبی باشد. با این حال، کیبورد این دستگاه به همراه تبلت عرضه نمی‌شود و برای داشتن آن باید مبلغ بیشتری را پرداخت کرد.

نرم‌افزار گلکسی تب اس ۸ اولترا مبتنی بر اندروید ۱۲ است و به لطف برخورداری از قابلیت Dex سامسونگ، کاربران می‌توانند پس از اتصال دستگاه به کیبورد، به محیطی شبیه به ویندوز دسترسی داشته باشند.

گلکسی تب اس ۸

سامسونگ همچنین عنوان کرد که حالت مولتی-ویندوز در این تبلت را به‌روزرسانی کرده و کاربر می‌تواند با تقسیم فضای صفحه نمایش به سه بخش، از سه اپلیکیشن به طور همزمان استفاده کند.

از دیگر قابلیت‌های Dex در این محصول می‌توان به قابلیت کار با دستگاه در حالت پرتره اشاره کرد که می‌تواند دستگاه را به عنوان یک نمایشگر لمسی وایرلس برای گوشی یا پی‌سی جفت‌شده تبدیل کند. همچنین می‌توان فایل‌ها را بین چند دستگاه، «درگ‌اند دراپ» کرد؛ قابلیتی که شبیه به ویژگی یونیورسال کنترل اپل برای انتقال فایل‌ها میان مک‌ها و آیپدها است.

دو محصول دیگر متعلق به این خانواده گلکسی تب اس ۸ و گلکسی تب اس ۸ پلاس نام دارند که قرار است به ترتیب با قیمت‌های ۶۹۹.۹۹ و ۸۹۹.۹۹ دلار وارد بازار شوند. مدل استاندارد یعنی گلکسی تب اس ۸ از نمایشگر با ابعاد ۱۱ اینچی، پنل LCD و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد.

گلکسی تب اس ۸

مدل پلاس نیز به صفحه نمایش ۱۲.۴ اینچی، پنل OLED و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی مجهز شده است. از جمله ویژگی‌های مشترک میان این دو دستگاه می‌توان به پردازنده Snapdragon ۸ Gen ۱، چهار بلندگوی دالبی اتموس، رم ۸ گیگابایتی، حافظه داخلی حداکثری ۲۵۶ گیگابایاتی و دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید اشاره کرد.

همچنین هر سه مدل گلکسی تب اس ۸ از فناوری ارتباطی بلوتوث ۵.۲ و وای‌فای ۶E بهره می‌برند اما تنها مدل اولترا مجهز به فناوری ۵G عرضه خواهد شد. به گفته سامسونگ، ثبت سفارش برای گلکسی تب اس ۸، گلکسی تب اس ۸ پلاس و گلکسی تب اس ۸ اولترا آغاز شده و مدل‌های خریداری‌شده اواخر ماه جاری میلادی به دست مشتریان خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا