سامسونگ

با گوشی‌های سری گلکسی اس۲۲ سامسونگ آشنا شوید

بالاخره پس از هفته‌ها انتظار، خانواده گلکسی اس۲۲ سامسونگ رونمایی شد.

این شرکت کره‌ای به‌تازگی و در جریان رویداد Unpacked خود از کهکشانی‌های جدید گلکسی اس۲۲، گلکسی اس۲۲ پلاس و گلکسی اس۲۲ اولترا پرده برداشت. طبق گفته سامسونگ، مدل پایه گلکسی اس۲۲ با قیمت ۷۹۹.۹۹ دلار و مدل‌های پایه گلکسی اس۲۲ پلاس و گلکسی اس۲۲ اولترا به ترتیب با قیمت‌های ۹۹۹.۹۹ و ۱۱۹۹.۹۹ دلار وارد بازار خواهند شد.

پیش‌فروش هر سه گوشی آغاز شده و قرار است از تاریخ ۲۵ فوریه به دست خریداران برسد. و اما در خصوص مشخصات و طراحی اعضای جدید خانواده گلکسی اس۲۲ باید گفت که هر سه مدل از لحاظ ظاهری، شباهت زیادی با یکدیگر دارند و بیشتر تفاوت‌ها در مشخصات فنی نهفته است.

با توجه به اطلاعاتی که سامسونگ ارائه داده، هر سه مدل از نرخ رفرش حداکثری ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برند که به لطف این قابلیت، کاربران می‌توانند اسکرول‌های روان و یکنواختی را در حین کار با نمایشگر گوشی تجربه کنند.

همچنین در هر سه مدل، از سنسور نور محیطی استفاده شده که قادر است میزان نور صفحه نمایش را با توجه به نور محیطی که در آن قرار دارد، تنظیم کند. سامسونگ اعلام کرد که مدل‌های گلکسی اس۲۲ از گواهنامه IP68 برخوردارند که مقاومت بدنه در برابر آب و گردوغبار را تضمین می‌کند. همچنین این گوشی‌ها از محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس پلاس در قسمت‌های پشتی و جلویی بدنه بهره می‌برند.

افزون بر این، گوشی‌هایی که قرار است در بازار آمریکا عرضه شوند، به پردازنده جدید شرکت کوالکام به نام  Snapdragon ۸ Gen ۱  که مبتنی بر فناوری ساخت ۴ نانومتری تولید شده، مجهز خواهند بود. به گفته سامسونگ، این چیپست، سریع‌ترین پردازنده‌ای است که تاکنون در گوشی‌های این شرکت به کار رفته است.

در خصوص دوربین نیز باید گفت که به قابلیت جدید عکاسی در شب مجهز شده‌اند که امکان ثبت جزییات دقیقی، رنگ‌های بهتر و نور بیشتر را در حین عکاسی در شب فراهم می‌کند. همچنین حالت پرتره این دوربین نیز به‌روزرسانی شده است.

هر سه مدل گلکسی اس۲۲ از قابلیت Samsung Wallet بهره می‌برند و تا چهار نسل به‌روزرسانی اندروید را دریافت خواهند کرد. طبق تصاویر منتشرشده، شباهت‌های زیادی میان مدل‌های ۶.۱ اینچی گلکسی اس۲۲ و ۶.۶ اینچی گلکسی اس۲۲ پلاس وجود دارد.

هر دو مدل به دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند و از دوربین پشتی سه‌گانه مجهز به سنسورهای ۵۰ مگاپیکسلی واید، ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو و رزولوشن نمایشگر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل بهره می‌برند.

با گوشی‌های جدید سری گلکسی اس۲۲ سامسونگ آشنا شوید

در مدل گلکسی اس۲۲ پلاس نیز به دلیل برخورداری از نمایشگر بزرگ‌تر از باتری قوی‌تر ۴۵۰۰ میلی آمپری در مقایسه با باتری ۳۷۰۰ میلی آمپری گلکسی اس۲۲ استفاده شده است.

برخلاف دو مدل کوچک‌تر، گلکسی اس۲۲ اولترا از حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی بیشتری بهره می‌برد به طوری که از گران‌‎ترین نسخه آن مجهز به رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه ۱ ترابایتی عرضه خواهد شد. همچنین این گوشی از قلم هوشمند S-Pen پشتیبانی می‌کند و تجربه کار با مدل‌های سری گلکسی نوت را برای کاربران رقم خواهد زد.

همچنین از نمایشگر OLED با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ پیکسل در این گوشی استفاده شده و یک دوربین ۴۰ مگاپیکسلی نیز برای ثبت عکس‌های سلفی در قسمت جلویی دستگاه تعبیه شده است. در قسمت پشتی اما از یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی، ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو استفاده شده است.

با گوشی‌های جدید سری گلکسی اس۲۲ سامسونگ آشنا شوید

این دوربین همچنین از قابلیت عکاسی RAW برخوردار است و از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری  بهره می‌برد و به مانند گلکسی اس۲۲ پلاس، از فناوری شارژ سریع ۴۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. از دیگر تفاوت‌های میان این مدل‌ها می‌توان به قابلیت تنظیم نرخ رفرش نمایشگر در گلکسی اس۲۲ اولترا از یک تا ۱۲۰ هرتز اشاره کرد.

نمایشگر این گوشی هم می‌تواند تا حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت را پشتیبانی کند که البته این میزان روشنایی در مدل گلکسی اس۲۲ پلاس نیز مشاهده می‌شود. در خصوص میزان رم و حافظه داخلی این سه مدل نیز باید گفت که گلکسی اس۲۲ و اس۲۲ پلاس با رم ۸ و حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد.

اما خریداران می‌توانند گلکسی اس۲۲ اولترا را با رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی و یک ترابایتی خریداری کنند. از دیگر مشخصات و ویژگی‌های این سه مدل می‌توان به وزن ۱۶۸ گرمی‌ برای گلکسی اس۲۲، وزن ۱۹۶ برای گلکسی اس۲۲ پلاس و ۲۲۹ گرمی‌ برای گلکسی اس۲۲ اولترا اشاره کرد.

با گوشی‌های جدید سری گلکسی اس۲۲ سامسونگ آشنا شوید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا