اپلسامسونگ

مقایسه گوشی‌های گلکسی اس۲۲ با سری آیفون ۱۳

سامسونگ در رویداد Unpacked شب گذشته، از مدل‌های جدید گلکسی اس۲۲ رونمایی کرد. به گفته سامسونگ، این گوشی‌ها از ۲۵ فوریه و به عنوان پرچمداران جدید این شرکت وارد بازار و رقابت با گوشی‌های هم‌رده خواهند شد. اگرچه سری گلکسی اس۲۲ رقابت سختی را با دیگر مدل‌های موجود برای جلب توجه خریداران پیش رو خواهد داشت، اما جدی‌ترین رقیب، مدل‌های آیفون ۱۳ هستند که در ادامه قصد داریم به مقایسه کهکشانی‌های جدید سامسونگ با مدل‌های آیفون ۱۳ اپل بپردازیم.

مدل مینی آیفون ۱۳ در ماه سپتامبر گذشته و با قیمت ۶۹۹.۹۹ دلار عرضه شد و پیشرفته‌ترین مدل یعنی آیفون ۱۳ پرو مکس نیز با قیمت ۱۰۹۹.۹۹ دلار به فروش می‌رسد. برای مدل پایه گلکسی اس۲۲ نیز که قرار است طی چند روز آینده عرضه شود، قیمت ۷۹۹.۹۹ دلار تعیین شده که این بها برای مدل پیشرفته گلکسی اس۲۲ اولترا که به دوربین قوی‌تر و نمایشگر بزرگ‌تر مجهز شده، به ۱۱۹۹ دلار خواهد رسید.

اگر بخواهیم گلکسی اس۲۲ را با محصول سال قبل این خانواده مقایسه کنیم، باید بگوییم که سامسونگ تغییراتی را در برخی مشخصات و قابلیت‌های این گوشی اعمال کرده تا بتواند قیمت این گوشی را حفظ و از بالا رفتن آن جلوگیری کند.

در این گوشی، از نمایشگر کوچک‌تر، ظرفیت باتری کمتر و دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی استفاده شده و این در حالی است که مدل گلکسی اس۲۱ مجهز به دوربین ۶۴ مگاپیکسلی عرضه شد. با این حال، دو به‌روزرسانی و ارتقا را در این گوشی شاهد بودیم به طوری که در قسمت پشتی، از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده شده که از قابلیت فیلمبرداری ۸k با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه بهره می‌برد.

همچنین گلکسی اس۲۲ از فناوری بلوتوث ۵.۲ پشتیبانی می‌کند که می‌تواند ارتباطی پایدارتر و قابلیت اتصال به چند دستگاه را ارائه دهد. یکی دیگر از تفاوت‌های مدل‌های ۲۰۲۲ در این است که هر سه مدل از ویژگی‌های متمایزکننده بیشتری نسبت به مدل‌های گلکسی اس۲۱ بهره می‌برند. بدین معنی که شباهت‌های بیشتری را می‌توان در مدل‌های سال قبل مشاهده کرد.

با این حال، ویژگی‌های مشترکی نیز میان نسخه‌های گلکسی اس۲۲ وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به برخورداری از پردازنده قدرتمند  Snapdragon ۸ Gen ۱، قابلیت فیلمبرداری ۸K با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه و پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی برای نمایشگر اشاره کرد.

همچنین گلکسی اس۲۲ پلاس در مقایسه با مدل استاندارد این خانواده، اسمارت‌فون قوی‌تری است و از نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۶ اینچی، باتری بزرگ‌تر و فناوری وای‌فای ۶E بهره می‌برد. با این حال، در برخی مشخصات همچون رزولوشن نمایشگر (۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و چیدمان دوربین، با مدل استاندارد برابری می‌کند.

اما تفاوت‌ها بیشتر در مدل گکسی اس۲۲ اولترا مشاهده می‌شود و علاوه بر اندازه نمایشگر که از ابعاد ۶.۸ اینچی بهره می‌برد، به رزولوشن بالاتر ۳۰۸۸ در ۱۴۴۰ نیز مجهز شده است. همچنین مدل اولترا از باتری بزرگ‌تر و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی قوی‌تر برخوردار است. در خصوص حافظه داخلی و رم گلکسی اس۲۲ اولترا نیز باید گفت که اگرچه نسخه مجهز به رم ۸ و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی در دو نسخه دیگر نیز مشاهده می‌شود اما مدل پیشرفته آن به رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه یک ترابایتی مجهز شده است.

بر اساس مشخصات اعلام شده، سامسونگ با گوشی‌های جدید خود، رقبای جدی و قدرتمندی را برای به چالش کشیدن گوشی‌های اپل وارد بازار کرده است. اگرچه پردازنده A۱۵ اپل از پردازنده شرکت کوالکام قوی‌تر است، اما سامسونگ در بخش‌هایی همچون دوربین، باتری و برخی مشخصات فنی، توانسته بهتر از اپل عمل  کند.

برای درک بهتر مشخصات و تفاوت‌های میان این گوشی‌ها، می‌توان به جدول زیر توجه کرد:

مقایسه مدل‌های گلکسی اس۲۲ با مدل‌های آیفون ۱۳مقایسه مدل‌های گلکسی اس۲۲ با مدل‌های آیفون ۱۳مقایسه مدل‌های گلکسی اس۲۲ با مدل‌های آیفون ۱۳مقایسه مدل‌های گلکسی اس۲۲ با مدل‌های آیفون ۱۳

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا