ایراناینترنت

اضافه‌شدن باند فرکانسی ۲۳۰۰ به شبکه موبایل، کلید خورد

با این اقدام ظرفیت شبکه ایرانسل در مراکز استانها، روزانه تا ۱۰۰۰ ترابایت افزایش خواهد یافت

وزیر ارتباطات دیشب با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از آغاز بهره برداری از باند فرکانسی ۲۳۰۰ برای ارتباطات سیار خبر داد. وی با اشاره به تاثیر این اقدام در بهبود سرعت و کیفیت اینترنت گفت: از فردا و با آغاز اضافه شدن تدریجی ۱۸۰۰ سایت شبکه ۴G ایرانسل به این باند، ظرفیت شبکه این اپراتور روزانه تا ۱۰۰۰ ترابایت در مراکز استان‌ها افزایش خواهد یافت.

عیسی زارع پور در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: فرکانس‌هایی که برای انتقال صوت و داده در ارتباطات سیار استفاده می‌شوند، منابع خدادادی اما محدودی هستند. به همین دلیل نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که توسعه ظرفیت انتقال داده از طریق شبکه تلفن همراه تا بی‌نهایت باشد. وی ادامه داد: به همین دلیل اصرار داریم شبکه فیبر نوری را به عنوان منبع شبه-نامحدود انتقال دیتا در سراسر ایران اجرا کنیم تا کیفیت و سرعت شبکه دیتای ثابت خانگی به حداکثر برسد و رضایت مردم عزیز و شریف کشورمان را برآورده کند.

زارع پور گفت: بخشی از محدوده فرکانسی که تاکنون در اختیار اپراتورهای همراه قرار نگرفته بود، باند فرکانسی ۲۳۰۰ است. افزودن این لایه باند فرکانسی اقدامی تکمیلی برای بهبود کیفیت و سرعت ارتباطات تلفن همراه است که از فردا به تدریج به ۱۸۰۰ سایت شبکه ۴G ایرانسل اضافه خواهد شد و ظرفیت شبکه این اپراتور را روزانه تا ۱۰۰۰ ترابایت در مراکز استان‌ها افزایش خواهد داد.

وی با اظهار امیدواری از اینکه اپراتورهای دیگر نیز به سرعت استفاده از این محدوده فرکانسی را آغاز کنند افزود: گام‌های فنی لازم برای بهبود کیفیت و سرعت شبکه تلفن همراه یک به یک در حال تکمیل است که گزارش آن را محضر مردم شریف ایران ارائه خواهم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا