تکنولوژی

تخریب پل قدیمی ‌روتردام برای عبور کشتی فوق‌مجلل جف بزوس

مقامات شهر روتردام هلند اعلام کردند که بخشی از پل تاریخی Koningshaven این شهر برای عبور کشتی فوق‌مجلل جف بزوس، به طور موقت تخریب خواهد شد.

واشینگتن پست در گزارشی نوشت قرار است این کشتی ۱۲۷ متری جف بزوس، مدیرعامل آمازون و یکی از ثروتمندترین مردان جهان، در تابستان پیش رو از این رودخانه واقع در شهر نوتردام عبور کند و به دریا برسد. شرکت هلندی Oceano ساخت این کشتی ۵۰۰ میلیون دلاری را برعهده دارد.

این شرکت در شهر البلاسردام که فاصله چندانی با نوتردام ندارد، واقع شده است. کشتی جف بزوس که تحت عنوان Y۷۲۱ نامگذاری شده، بزرگ‌ترین کشتی تفریحی و بادبانی جهان لقب خواهد گرفت.

این کشتی برای رسیدن به آب‌های آزاد می‌بایست از روتردام پایتخت دریایی اروپایی به شمار می‌رود، عبور کند و در مسیر رودخانه این شهر، پل فولادی و تاریخی Koningshaven را که با نام De Hef نیز شناخته می‌شود، پیش رو دارد. پلی که ارتفاع آن ۱۳۱ فوت (۳۹.۹ متر) است و ارتفاع کشتی‌های عبوری می‌بایست از این عدد کمتر است.

این پل تاریخی در سال ۱۹۲۷ و در ابتدا به عنوان محلی برای عبور قطارها از روی رودخانه ساخته شد. به لطف دهانه مرکزی آن که از قابلیت باز شدن برای عبور کشتی‌ها برخوردار بود، در زمان خود، پلی منحصر به‌فرد به شمار می‌رفت.

اما سال‌ها بعد و با ایجاد یک تونل برای عبور قطارها، این پل به عنوان یک اثر ملی ثبت شد. همچنین بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ نیز پس از باز شدن، اقداماتی جهت بازسازی این پل روی آن صورت گرفت. در آن زمان، مسئولان شهر نوتردام اعلام کردند که دیگر این پل، باز نخواهد شد.

حال طبق آخرین گزارش‌ها، طی توافقی که با مقامات این شهر جهت عبور کشتی تفریحی جف بزوس صورت گرفته، بار دیگر شاهد باز شدن این سازه خواهیم بود. اگرچه هنوز جزییات این طرح، زمان شروع آن و همچنین اطلاعات مربوط به هزینه اعلام نشده اما گفته می‌شود که تمامی هزینه این کار برعهده جف بزوس و شرکت Oceano خواهد بود.

فرانسیس فن‌هایست، سحنگوی شهردار روتردام اعلام کرد که هیچ هزینه‌ای بابت باز شدن بخشی از سازه پل از سوی این مرکز پرداخت نخواهد شد. او افزود که شرکت سازنده کشتی، هزینه به‌کارگیری یک شرکت برای اجرای عملیات باز کردن و مونتاژ مجدد پل را پرداخت خواهد کرد.

فان‌هایست ادامه داد: از یک طرف، ساخت این کشتی از اهمیت اقتصادی برخوردار است و از طرفی دیگر، نگرانی‌هایی نیز برای این پل وجود دارد. اگر مجوز عبور از زیر این پل صادر نمی‌شد، شرکت Oceano می‌بایست این کشتی را به صورت نیمه‌کاره از زیر پل عبور می‌داد و سپس، فرآیند ساخت را در جای دیگر به پایان می‌رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا