تکنولوژی

با ۱۰ شغل پر تقاضای فناوری در سال ۲۰۲۲ آشنا شوید

با ظهور فناوری‌های نوین و پیشرفت‌های روزافزون این حوزه، فرصت‌های شغلی متعددی برای جویندگان کار و آنهایی که به دنبال تغییر شغل فعلی خود هستند، پدید آمده است.

اما شاید این سوال در ذهن‌ها تداعی شود که چه شغل یا شغل‌هایی بیشترین تقاضا را دارند و می‌توان بدون نگرانی نسبت به آینده، آن را انتخاب و برای مهارت‌آموزی سرمایه‌گذاری کرد. برای پاسخ به این سوال، در ادامه قصد داریم تا به ۱۰ شغل که بیشترین رشد را در سال ۲۰۲۲ خواهند داشت، اشاره کنیم.

۱- متخصص هوش مصنوعی

طبق اطلاعاتی که در گزارش مشاغل نوظهور لینکدین آمده، استخدام متخصصان هوش مصنوعی در آمریکا، طی چهار سال گذشته رشدی ۷۴ درصدی داشته است. این حرفه در میان تمامی‌صنایع و کسب‌وکارها طرفدار دارد و رشد محسوسی داشته و در سال ۲۰۲۲ نیز این روند ادامه خواهد داشت.

متخصصان هوش مصنوعی می‌توانند در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف مشغول به کار شوند اما تمرکزشان روی حوزه‌های برنامه‌نویسی رایانه و فناوری اطلاعات معطوف خواهد بود. وظیفه این افراد، طراحی و توسعه محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی و ارتقای عملکرد مدل‌های موجود است.

۲- متخصص علم داده

بسیاری از شرکت‌ها به فردی مسلط به مدیریت پایگاه‌های داده خود نیازمندند و هرچه زمان به جلو می‌رود و اطلاعات بیشتری گردآوری می‌شود، نیاز به افرادی با این تخصص، بیشتر می‌شود.

از جمله مجموعه‌هایی که به متخصصان علم داده نیازمندند، می‌توان به شرکت‌های مخابراتی، بانک‌ها و شرکت‌های تحقیقاتی اشاره کرد. این افراد، در زمینه مدیریت پایگاه‌های داده و استخراج اطلاعات مهم از دل داده‌ها خبره هستند.

۳- مهندس رباتیک

در آینده نزدیک، شرکت‌ها در در تمامی‌حوزه‌ها از ربات‌ها در ساختار خود استفاده خواهند کرد. در همین رابطه، بلومبرگ اخیرا در گزارش عنوان کرد که ارزش شرکت رباتیک UiPath در سال گذشته به ۳۶ میلیارد دلار رسید که نشان‌دهنده رشد سریع این صنعت است.

۴- مهندس فول استک

لینکدین در تازه‌ترین گزارش خود عنوان کرد که برای دومین سال، این حرفه به لیست شغل‌های آینده‌دار اضافه شده است. شغلی که از سال ۲۰۱۵ تاکنون با رشد ۳۵ درصدی مواجه بوده است.

۵- مهندس فضای ابری

این روزها تقریبا همه شرکت‌ها، اطلاعات خود را در فضای ابری یا همان کلاد ذخیره می‌کنند. بنابراین، این شغل در حال تبدیل شدن به یکی از مهم‌ترین مشاغل در تمامی‌صنایع است.

مجموعه‌هایی همچون سازمان‌های مالی، شرکت‌های مخابراتی و فناوری اطلاعات بیش از همه به متخصصان فضای ابری نیازمندند.

۶- متخصص رشد فروش

نیاز به ارتباط و جذب مشتری بیشتر توسط شرکت‌ها، موجب رشد و توجه جدی‌تر به این حرفه شده است. هدف این افراد، توسعه مدل‌های کسب‌وکار برای مجموعه‌ها و شرکت‌های مختلف است تا بتوانند فروش خود را ارتقا داده و تجربه مشتریان خود را بهبود ببخشند.

۷- متخصص امنیت سایبری

هر شرکتی به متخصصان امنیت سایبری نیاز دارد تا بتواند از خود و اطلاعات مشتریان خود محافظت کند. در گزارش نشریه Fortune آمده که تعداد هک‌ها و نشت‌های اطلاعاتی در سال ۲۰۲۱ به نسبت سال قبل، رشد داشته و این یعنی، به‌کارگیری متخصصان امنیت سایبری برای شرکت‌ها امری حیاتی محسوب می‌شود.

۸- تکنسین سلامت رفتاری

تکنسین‌های سلامت رفتاری با افرادی که دارای اختلالات رفتاری هستند، سروکار دارند و برای شروع این کار نیز الزاما به مدرک خاصی هم نیازی نیست. لینکدین در گزارش خود نوشت افزایش تقاضا برای رسیدن به سلامت ذهن و روان، موجب افزایش تقاضا از سوی شرکت‌ها برای استخدام این تکنسین‌ها شده است.

۹- متخصص در حوزه موفقیت مشتری

این شغل نیازمند اطلاعات کافی درباره محصولات و همچنین داشتن مهارت‌های مرتبط با ارائه خدمات به مشتریان است.

نیاز به این افراد طبق گزارش لینکدین، رشدی ۷۲ درصدی را به خود دیده که نشان می‌دهد تا چه اندازه شرکت‌های فناوری به افراد حاذق در این حوزه نیازمندند و در آینده نیز وابسته خواهند بود.

۱۰- توسعه‌دهنده جاوا اسکریپت

بر اساس گزارش لینکدین، جاوا اسکریپ یکی از پنج مهارت مهم و مورد نیاز در حوزه نرم‌افزار است و توسعه‌دهنده جاوا اسکریپ نیز از جمله مشاغل پرطرفدار در میان شرکت‌های فناوری به شمار می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا