ایلان ماسکگوناگون

پیشنهاد ۵ هزار دلاری ایلان ماسک به جوان ۱۹ ساله برای حذف یک اکانت

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس در پیامی‌به مالک یک اکانت توییتری که پروازهای جت شخصی‌اش را ردیابی می‌کند، عنوان کرد که در صورت حذف این اکانت، به وی ۵۰۰۰ دلار پرداخت خواهد کرد.

این صفحه توییتری که تحت عنوان Elon Musk’s Jet شناخته می‌شود، تمامی‌ مسیرهای پروازی جت شخصی ایلان ماسک را با استفاده از اطلاعات دریافتی از ربات‌هایی که ترافیک هوایی را رصد می‌کنند، ردیابی کرده و در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش، صاحب این حساب یک جوان ۱۹ ساله به نام جک سویینی است که چندی پیش پیامی‌با این مضمون از اکانت شخصی ایلان ماسک دریافت کرد: آیا می‌توانی این اکانت را حذف کنی؟ این (اکانت) یک تهدید امنیتی محسوب می‌شود.

سویینی نیز در واکنش به این پیام عنوان کرد: بله می‌توانم. اما این کار برای شما یک (خودروی الکتریکی) تسلا مدل ۳ هزینه خواهد داشت. ایلان ماسک نیز پاسخ داد: من دوست ندارم که توسط یک آدم خل‌وچل تعقیب شوم.

گفته می‌شود در پی رد و بدل شدن چند پیام، ایلان ماسک پیشنهاد داد که در ازای غیرفعال کردن این اکانت، ۵۰۰۰ هزار دلار به این کاربر پرداخت خواهد کرد. اما سویینی پاسخ داد: آیا شانسی برای ۵۰ هزار دلار هست؟ این پول می‌تواند کمک مالی خوبی برای مخارج دانشگاهم باشد و ممکن است به من در خرید یک ماشین جدید و حتی تسلا مدل ۳ کمک کند.

ماسک نیز در واکنش به این پیشنهاد عنوان کرد که در این باره فکر خواهد کرد و با وی تماس گرفته می‌شود. با این حال، هنوز تماسی برقرار نشده است.

ایلان ماسک در اوایل ماه جاری میلادی در توییتی اعلام کرد اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی که جابجایی‌های او را دنبال و ردیابی می‌کنند، به یک چالش امنیتی تبدیل شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا