تکنولوژیگوناگون

شهری که از لیزر برای فراری دادن کلاغ‌ها کمک می‌گیرد

مقامات شهر سانی‌ویل ایالت کالیفرنیا قصد دارند از فناوری لیزر برای ترساندن و فراری دادن کلاغ‌هایی که در نقاط مختلف این شهر تجمع می‌کنند، استفاده کنند.

نیویورک تایمز با انتشار گزارشی مدعی شد که این طرح به صورت آزمایشی آغاز شده و بر اساس آن، لیزرهایی ۲۰ دلاری در اختیار برخی از کارکنان رستوران‌ها و شهروندان سانی‌ویل قرار می‌گیرد تا از آن برای ترساندن کلاغ‌هایی که اطراف رستوران‌ها و دیگر مراکز صرف غذا در این شهر تجمع می‌کنند، استفاده شود.

همچنین در این طرح، از اسپیکرهایی نیز برای پخش صداهای کلاغ‌هایی که در حال فرار و اضطراب هستند به عنوان یک عامل فراری‌دهنده دیگر استفاده می‌شود. لری کلاین، شهردار سانی‌ویل در گفت‌وگو با شبکه ABC ۷ News عنوان کرد: ما در گذشته، چندین روش را امتحان کردیم. از پرنده‌های شاهین استفاده  و وسایلی را برای ترساندن روی شاخه‌های درختان نصب کردیم اما هیچ کدام از این موارد فایده‌ای نداشت.

بر اساس گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۶ استفاده از لیزر به عنوان ابزاری برای متفرق کردن پروندگان می‌تواند یک تاکتیک موثر باشد.

اما سازمان غیرانتفاعی حامی‌محیط زیست Audubon Society نسبت به این تصمیم اعتراض و عنوان کرده که استفاده از لیزر می‌تواند به بینایی پرندگان آسیب برساند.

با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا استراتژی استفاده از لیزر برای پراکنده کردن کلاغ‌ها از مرکز شهر و دیگر نقاط پرتجمع، در طولانی‌مدت موثر خواهد بود یا خیر؛ چرا که تجربه تلاش‌هایی از این دست در سایر شهرها نشان داده که این اقدامات می‌بایست به صورت مداوم و منظم انجام شوند تا نتیجه‎ مطلوب را به دنبال داشته باشند.

افزایش تعداد کلاغ‌ها در شهر سانی‌ویل به معضلی جدی برای این شهر تبدیل شده و شهروندان تاکنون از روش‌های مختلفی برای برای فرار دادن و در امان ماندن از فضله‌های این کلاغ‌ها استفاده کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به همراه داشتن چتر در حین عبور از خیابان‌هایی که کلاغ‌های زیادی در آن حضور دارند، اشاره کرد.

گفتنی است این شهر با جمعتی حدود ۱۵۵ هزار نفر، از دفاتر شرکت‌های فناوری بزرگی همچون لینکدین، گوگل و اپل میزبانی می‌کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا