اپلسامسونگموبایل

جایگاه برترین تولیدکننده گوشی باری دیگر به اپل رسید

شرکت اپل توانست به لطف فروش موفق مدل‌های آیفون ۱۳، حدود ۲۲ درصد از مجموع گوشی‌های فروخته‌شده در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص دهد. سامسونگ با کسب سهم ۲۰ درصدی از بازار فروش موبایل توانست در جایگاه دوم پرفروشترین برندهای بازار موبایل جهان قرار بگیرد و شرکت‌های شیائومی، اوپو و ویوو نیز به ترتیب با تصاحب سهم ۱۲.۹ و ۸ درصدی در رده‌های بعدی جای گرفتند.

علی‌رغم ثبت بیشترین میزان فروش توسط اپل، عملکرد این شرکت در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، با افتی یک درصدی همراه بود. برای سامسونگ اما اوضاع بهتر بود و این شرکت رشدی سه درصدی را تجربه کرد.

سانیام چاوراسیام، تحلیلگر مرکز تحقیقاتی Canalys عنوان کرد که شرکت اپل پس از سه فصل، توانست باری دیگر به جایگاه برترین تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان برگردد. در این گزارش آمده که بخش زیادی از تقاضا برای آیفون‌های اپل، متعلق به چین و کاربران این کشور بوده است. در این بین، مشکلات زنجیره تامین نیز بر فروش گوشی‌های هوشمند در بازار تاثیرگذار بوده و اپل نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. با توجه به کمبود برخی قطعات اصلی گوشی‌های آیفون، این شرکت به ناچار از حجم تولید خود در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ کم کرد.

طبق گزارش Canalys، این مساله اگرچه تاثیر چندانی در بازارهای اصلی فروش آیفون‌های اپل نداشت اما در برخی از کشورها، کاربر مجبور بودند چندین روز یا هفته را برای دریافت آیفون‌های خود صبر کنند.

اگرچه تامین‌کنندگان قطعات دارند تا با افزایش تولیدات خود، این کمبود قطعه در بازار را جبران کنند اما تحقق این امر نیازمند چند سال زمان است و شرکت‌ها می‌بایست همچنان با این شرایط کنار بیایند. با این حال، برخی تولیدکنندگان به راهکارهایی همچون بهینه‌سازی مشخصات دستگاه برای استفاده بهتر از قطعات موجود و تمرکز روی تولید برخی مدل‌های پرفروش روی آورده‌اند.

با این حال، مجموع عملکرد شرکت‌ها در بازار نشان می‌دهد که فروش گوشی‌ها در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی، رشدی یک درصدی داشته است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا