اپلواقعیت مجازی

هدست واقعیت ترکیبی اپل تا سال ۲۰۲۳ عرضه نمی‌شود

چند سالی است که شایعاتی مبنی بر تصمیم اپل برای تولید و عرضه هدست مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده یا واقعیت ترکیبی به گوش می‌رسد. محصولی که اگرچه برخی منابع خبری از احتمال رونمایی از آن در سال ۲۰۲۲ خبر داده‌اند اما به‌تازگی اطلاعات جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد به دلیل برخی موانع بر سر طراحی و توسعه این محصول، تا سال ۲۰۲۳ خبری از این هدست نخواهد بود.

بلومبرگ با انتشار گزارشی مدعی شد که اپل قصد داشت تا در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان خود در سال جاری میلادی، از این هدست رونمایی کند اما چالش‌های طراحی و مرتبط با دوربین، نرم‌افزار و گرم شدن بیش از حد دستگاه، این زمان را به تعویق انداخته است.

این یعنی، رونمایی از این محصول در اواخر سال ۲۰۲۲ و عرضه آن در سال بعد اتفاق خواهد افتاد. این پیش‌بینی از سوی بلومبرگ در حالی مطرح شد که پیشتر این منبع موثق خبری، اعلام کرده بود هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال ۲۰۲۱ معرفی و در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.

اپل هنوز واکنشی را در قبال انتشار این گزارش نشان نداده است. با این حال، طبق آخرین اطلاعات، هدست جدید اپل از مشخصات و قابلیت‌های پیشرفته‌ای بهره خواهد برد و گفته می‌شود که با قیمت ۲۰۰۰ دلار به دست خریداران خواهد رسید.

به گفته بلومبرگ، این هدست مجهز به دو پردازنده مجهز می‌شود و توان پردازشی حداقل یکی از این پردازنده‌ها با پردازنده اپل M۱ پرو برابری خواهد کرد. در این بین، مینگ-چی کو، تحلیلگر سرشناس دنیای فناوری نیز استفاده از دو پردازنده و قدرت پردازشی بالای آنها را تایید کرده است.

پیشتر در خبرها آمده بود که این هدست به دو نمایشگر OLED ۴k و سنسورهای سه بعدی برای ردیابی دست مجهز خواهد بود که در کنار سایر ویژگی‌های رده‌بالای این محصول، باعث شده تا این محصول با قیمت تمام‌شده نسبتا بالایی وارد بازار شود.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. پیگیری کاربران به جایی رسیده؟

    تعدادی از مخاطبان برای تجارت‌نیوز نوشتند که برای پیگیری سرعت اینترنت همراه اول با پشتیبانی‌های این اپراتور تماس گرفتند، اما پشتیبانی اعلام کرده که مشکلی در سرعت اینترنت شبانه همراه اول وجود ندارد.

    «متاسفانه منم اینترنت شبانه همراه اول گرفتم و سرعت بصورت ثابت چه داخلی و چه خارجی تقریبا روی ۲۸۰ کیلو بایت ثابته. وقتی هم تماس گرفتم گفتن که زمانی مشکل محسوب میشه که شما نتونسنته باشید چیزی دانلود کنید. حالا برای دانلود یه بازی باید ۲ هفته هر شب لپ تاپ روشن بذاریم.»

    «من هم از اینترنت نامحدود شبانه استفاده می کردم. سرعت به ۲۵۶ کیلوبایت رسیده بود. دوبار شکایت کردم. پیام دادند که بررسی کردیم مشکلی مشاهده نشد!»

    «سرعت روی یک مگابایت قفل شده .مثلا حد مصرف منصفانه ۴۵۰ گیگ بود . حداقل قبلش اطلاع بدن که هزینه بیخود نکنیم. جالبه اپراتور اصلا اطلاع نداشت و می‌گفت سیم کارتت رو ببر مخابرات تست بشه.»

    «دقیقا اینترنت شبانه همراه اول سرعتش داغون شده، زنگ که زدم به اپراتور اصلا گردن نمی‌گرفت که مشکل از طرف اوناست!»

    با توجه به کافی نبودن ظرفیت پهنای باند کشور و عدم توسعه شبکه‌های ثابت در چند سال اخیر که باعث شد کاربران به سوی اینترنت موبایل و اپراتورهای موبایل هجوم ببرند؛ دلیل مشکل سرعت اینترنت است.

    این احتمال نیز وجود دارد، چون تعرفه‌های اینترنت موبایل در دو سال اخیر ثابت باقی مانده، فروش بسته اینترنت نامحدود شبانه برای اپراتورها به صرفه نیست و آن‌ها اقدام به کاهش سرعت اینترنت کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا