اپلتکنولوژی

۱۸ ماه حبس برای سرقت ۳۰۰۰ دستگاه آیپاد متعلق به دانش‌آموزان

یکی از کارکنان مدرسه‌ای در نیومکزیکو آمریکا به دلیل سرقت ۳۰۰۰ دستگاه آیپاد اپل که قرار بود در اختیار دانش‌آموزان مناطق محروم امریکا قرار گیرد، به تحمل ۱۸ ماه حبس محکوم شد.

طبق آخرین گزارش‌ها، کریستی استاک ۴۶ ساله به عنوان مسئول برگزاری آموزش دروسی همچون ریاضی به دانش‌آموزان برخی مناطق محروم در آمریکا انتخاب و مقرر شد که این آموزش‌ها از طریق آیپادهای اپل به دانش‌آموزان ارائه شود.

اما شواهد نشان می‌دهد که استاک از این فرصت سو استفاده کرده و ۳۰۰۰ آپیاد را بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ در بازار به فروش رسانده است. گفته می‌شود که ارزش آیپادهای فروخته‌شده بیش از ۸۰۰ هزار دلار بوده است.

طبق گفته دادستانی ایالات متحده در منطقه مریلند، استاک تنها فرد متهم این پرونده نیست و فرد دیگری به نام ساوراب چاولا نیز در این ماجرا نقش داشته به طوری که چاولا دستگاه‌های الکترونیکی و دیگر محصولات به سرقت‌رفته را خریداری می‌کرد و در وب‌سایت‌هایی همچون آمازون یا eBay به فروش می‌رساند.

همچنین در این گزارش آمده که چاولا از طریق همدستی با یکی از مدیران مرکز توزیع Fed-EX به نام جوزف کوکتا، برخی بسته‌ها را قبل از رسیدن به دست مشتری، می‌دزدید. در اسناد دادگاه آمده که چاولا در جریان این همکاری، به جوزف کوکتا مبلغ ۱.۵ میلیون دلار را پرداخت کرده است.

با این حال، هنوز مشخص نیست که آیپادها فروخته‌شده توسط استاک، مدل‌هایی بود که دانش‌آموزان همچنان از آن استفاده می‌کردند تا مدل‌هایی بوده که دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گرفت.

در این پرونده، علاوه بر صدور حکم ۱۸ ماه حبس برای این معلم ۴۶ ساله، ساوراب چاولا به ۶۶ ماه زندان و جوزف کوکتا نیز به ۴۲ ماه زندان محکوم شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا