تکنولوژی

کارت گرافیک انویدیا RTX 3080 12GB معرفی شد

انویدیا به تازگی از نسخه مجهز به مموری ۱۲ گیگابایتی کارت گرافیک RTX 3080 رونمایی کرد. محصولی که نسخه ارتقایافته‌ای از مدل RTX 3080 10GB محسوب می‌شود و فروش آن از امروز و از ساعاتی پیش آغاز شده است.

افزایش مموری یا همان حافظه در کارت‌های گرافیک، می‌تواند ارتقای عملکرد دستگاه را به دنبال داشته باشد و نسخه جدید RTX 3080 12GB به لطف این تغییر و به‌روزرسانی‌هایی که در دیگر مشخصات به خود دیده، می‌تواند گزینه‌ای قابل اعتماد برای خرید باشد.

طبق اطلاعاتی که انویدیا منتشر کرده، این کارت گرافیک از ۸۹۶۰ هسته CUDA بهره می‌برد که تعداد آن نسبت به مدل قبل، ۳ درصد بیشتر شده است. همچنین با توجه به افزایش مموری و باس مموری ۳۸۴ بیتی، این محصول از ۲۰ درصد پهنای باند تجمعی بالاتری در مقایسه با نسخه ۱۰ گیگابایتی بهره می‌برد.

ازدیگر مشخصات این کارت گرافیک می‌توان به توان حرارتی ۳۵۰ واتی اشاره کرد؛ این در حالی است که مدل قبل یعنی RTX 3080 10GB مجهز به توان حرارتی ۳۲۰ واتی عرضه شد.

انویدیا در حالی از RTX 3080 12GB رونمایی کرد که این شرکت چندی پیش از مدل پیشرفته RTX 3090 Ti را که به مموری سریع‌تر و عملکرد بهتر بهره می‌برد، پرده برداشت.

اگرچه هنوز انویدیا حرفی از قیمت این کارت گرافیک جدید نزده اما با نگاهی به قیمت‌گذاری محصولات قبلی این شرکت (۶۹۹ دلار برای RTX 3090 10GB و ۱۱۹۹ دلار برای RTX 3090Ti) می‌توان انتظار داشت این کارت گرافیک با قیمت تقریبی ۹۹۹ دلار روانه بازار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا