استارتاپایران

۲۷ میلیون کاربر ایرانی از اسکای‌روم استفاده کرده‌اند

به گفته مدیرعامل اسکای روم٬ تا کنون ۲۷ میلیون کاربر ایرانی از این پلتفرم استفاده کرده‌اند و این پلتفرم رشد ۱۰۰برابری را تجربه کرده است.

در جریان نخستین نشست خبری پلتفرم اسکای‌روم که با حضور «مجید خواهانی» هم‌بنیانگذار و مدیرعامل اسکای‌روم و «محسن خواهانی» هم‌بنیانگذار و مدیر فنی این پلتفرم برگزار شد٬ مدیران این پلتفرم به ارایه آمارهایی از چند سال فعالیت این پلتفرم پرداختند. به گفته مدیرعامل اسکای روم تا کنون نزدیک به ۴۰۰ میلیون نفر ساعت ارتباط تصویری در بستر اسکای‌روم ثبت شده است و تعداد کلاینت‌های آن به بیش از ۸۰ میلیون می‌رسد. همچنین اسکار روم در دوران کرونا، بیش از 10هزار دانشگاه و مدرسه را میزبانی کرده‌ است.

به گفته مدیران اسکای روم٬ ایده این پلتفرم از سال ۹۳ مطرح و در سال ۹۶ راه اندازی شده است؛ شیوع کرونا موجب تحول در روند توسعه اسکای روم شده و در همان روزهای اولیه کرونا بسیاری از شرکت‌ها از این پلتفرم استفاده کردند و  حالا دامنه استفاده از اسکای روم به بانک‌ها٬ ادارات دولتی و حتی به مدارس رسیده است.

آنظور که مدیران اسکای روم در یان جلسه اعلام کردند٬ تا کنون نزدیک به ۴۰۰ میلیون نفر ساعت ارتباط تصویری در بستر اسکای‌روم انجام شده است. علاوه بر این بیش از ۲۷ میلیون ساعت رویداد در پلتفرم اسکای‌روم برگزار شده است و بیش از ۴۰ هزار برگزارکننده در بستر اسکای‌روم، رویدادهای خود را ارائه کرده‌اند. به گفته خواهانی رکورد ۵۴۰ هزار کاربر در لحظه تیز توسط اسکار روم ثبت شده است.

مجید خواهانی در خصوص ترجیح کاربران به استفاده از این پلتفرم در مقایسه با سرویس‌های خارجی گفت: «اولین مزیت اسکای‌روم، سادگی رابط کاربری بوده و دوم مربوط به محیط فارسی آن است که کمک کرده به سهولت کاربری و مورد سوم مربوط به پشتیبانی و پاسخگویی به کاربران است. ما برای پایداری هزینه کرده‌ایم. صرف نظر از دورانی که با حملات دیداس مواجه بودیم، در سال جدید اسکای‌روم پایداری بسیار بهتری را تجربه کرده است. این مزایا برای کاربران ایرانی موجب شده که از اسکای‌روم استقبال کنند.»

خواهانی همچنین تاکید کرد با پایان کرونا، با اینکه حجم فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها از اسکای روم کمتر می‌شود اما به‌دلیل فرصت‌هایی که آموزش مجازی ایجاد کرده، فعالیت روی این بستر همچنان ادامه خواهد داشت این پلتفرم شاهد ریزش چندانی نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا