تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

قابلیت جدید توییتر؛ ارسال عکس و ویدیو برای پاسخ به توییت‌ها

توییتر این روزها در حال تست قابلیتی جدید تحت عنوان Tweet Take است که به کاربران اجازه می‌دهد تا واکنش‌های خود نسبت به توییت‌های دیگران را در قالب ویدیو یا عکس ارسال کنند.

بر اساس این قابلیت، علاوه بر گزینه‌های Retweet و Quote Tweet، گزینه جدید دیگری تحت عنوان Quote Tweet with reaction به فهرست ریتوییت اضافه خواهد شد. به گفته توییتر، در حال حاضر این قابلیت به صورت آزمایشی برای کاربران نسخه آی او اس توییتر عرضه شده است.

کاربران با انتخاب این گزینه جدید، به صفحه جدیدی هدایت خواهند شد که می‌توانند تصویر یا ویدیویی را از گالری یا مستقیما از اپلیکیشن دوربین انتخاب و به عنوان واکنش خود ارسال کنند.

این قابلیت را می‌توان الگوبرداری توییتر از قابلیتی مشابه در تیک‌تاک به شمار آورد و حتی اینستاگرام نیز آن را به قابلیت Reels خود اضافه کرد. با این حال، برخی از کاربران توییتر نسبت به اضافه شدن این قابلیت در توییتر ابزار نگرانی و اعلام کردند که برخی افراد می‌توانند از آن برای آزار و اذیت دیگر کاربران استفاده کنند.

به زعم این افراد، بررسی و تحلیل ریتوییت‌ها به منظور جلوگیری از انتشار محتوای نامناسب کار سختی نیست اما اسکن محتوای تصاویر و ویدیوها قطعا کار پیچیده‌ای است و توییتر به این راحتی‌ها نمی‌تواند مانع از انتشار آنها از طریق این قابلیت شود.

ویویانا ویوال، سخنگوی توییتر در این خصوص عنوان کرد که در حال حاضر، امکان محدودسازی افرادی که از این قابلیت برای پاسخ به توییت‌هایتان استفاده می‌کنند، وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال سوءاستفاده برخی کاربران از این قابلیت عنوان کرد: امنیت افراد در توییتر اولویت ماست و علی‌رغم آن که تصور ن‌می‌کنیم که از این قابلیت به شکل مضر استفاده شود، اما به دقت نحوه استفاده از آن را زیر نظر خواهیم داشت و اطمینان می‌دهیم که با هر گونه سوءاستفاده، طبق قوانین توییتر برخورد خواهد شد.

همچنین توییتر اعلام کرد که مهندسان این شرکت در حال کار روی طراحی جدیدی هستند که به کاربران اجازه می‌دهد تا به جای استفاده از گزینه توییت جدید، از تایم‌لاین اصلی، توییت خود را نوشته و ارسال کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا