اپل

فیس آیدی آیفون ۱۴ پرو به زیر نمایشگر منتقل می‌شود

هنوز چند روزی از آغاز سال نوی میلادی نمی‌گذرد که اخبار و شایعات پیرامون آیفون ۲۰۲۲ اپل در فضای وب منتشر شده است. اکانت افشاگر DylanDKT در توییتر با انتشار اطلاعاتی مدعی شد که در آیفون ۱۴ پرو از طراحی قرصی‌شکل سوراخ نمایشگر (punh-hole) در قسمت جلویی برای دوربین سلفی استفاده خواهد شد.

این افشاگر همچنین عنوان کرد که اپل امسال سخت‌افزار  قطعات قابلیت فیس آیدی را به جای ناچ، در زیر نمایشگر جای خواهد داد. این اطلاعات با جزییاتی که چندی پیش توسط مینگ-چی کو تحلیلگر مطرح اطلاعات گوشی‌های هوشمند در خصوص مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس منتشر شد، مطابقت دارد. کو اخیرا اعلام کرده بود که در این دو گوشی از بریدگی hole-punch برای دوربین آیفون‌های پرو امسال استفاده می‌شود.

اپل اولین تغییر در ناچ فیس آیدی را در مدل‌های آیفون ۱۳ اعمال کرد و ناچ کوچک‌تری را در این گوشی به نسبت ناچی که در مدل‌های بعد از آیفون ۱۰ دیده‌ایم، تعبیه کرد. حال طبق شواهد، این شرکت قصد دارد تا قطعات فیس آیدی را را به زیر نمایشگر انتقال دهد و در کنار آن بریدگی روی نمایشگر را همچنان حفظ کند.

این تصمیم می‌تواند تا حد زیادی از بار انتقادها علیه اپل مبنی بر حفظ طراحی قدیمی‌در این بخش از آیفون‌های این شرکت کم کند. با این حال، هنوز به طور دقیق مشخص نیست که آیا تمامی‌مدل‌ها به این طراحی جدید مجهز خواهند بود یا این ویژگی تنها محدود به مدل‌های پرو خواهد بود.

اما برخی منابع خبری مدعی شدند که اپل امسال تنها در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از این طراحی استفاده خواهد کرد و دو مدل دیگر این شرکت همچنان مجهز به ناچ فیس آیدی عرضه خواهند شد.

از سویی دیگر، طبق گفته مینگ-چی کو، به احتمال زیاد امسال خبری از انتقال حسگر اثر انگشت به زیر صفحه نمایش گوشی‌های آیفون نخواهد بود و حداقل تا سال ۲۰۲۳ شاهد تحقق این قابلیت نخواهیم بود.

در بخش دیگری از افشاگری‌های DylanDKT آمده که اپل امسال نسخه به‌روز شده‌ای از آیفون SE را وارد بازار خواهد شد که از لحاظ ظاهری، شباهت نزدیکی به آیفون SE سال ۲۰۲۰ خواهد داشت اما در برخی قابلیت‌ها همانند فناوری ۵G و مشخصات فنی، به‌‎روزتر خواهد بود.

از طرفی دیگر، شنیده‌ها از تلاش مهندسان اپل برای ساخت یک آیفون مجهز به نمایشگر تاشو خبر می‌دهند که هنوز در دست توسعه و تکامل بیشتر قبل از استفاده در این گوشی و عرضه به بازار است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا