اپل

آیفون ۱۴ پرو با سنسور دوربین ۴۸ مگاپیکسلی عرضه می‌شود؟

مینگ-چی کو، تحلیلگر مرکز تحقیقاتی TF International Securities در تازه‌ترین مطلب خود برای سرمایه‌گذاران عنوان کرد که نسل جدید گوشی‌های آیفون مجهز به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی عرضه و در مدل ۲۰۲۴ نیز از لنز پریسکوپ استفاده خواهد شد.

این تحلیلگر پیشتر نیز اعلام کرده بود اپل به دنبال استفاده از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در مدل‌های آیفون ۱۴ پرو خود است. دوربینی که گفته می‌شود از قابلیت ضبط فیلم با رزولوشن ۸K بهره می‌برد و احتمالا به فناوری ترکیب کردن پیکسل (Pixel binning) نیز مجهز خواهد بود.

قابلیتی که قادر است از طریق جمع‌آوری نور بیشتر از محیط، چند پیکسل را با یکدیگر ترکیب کرده و تصویر باکیفیتی را ارائه دهد. ویژگی دیگری که مینگ-چی کو از آن نام برد، لنز پریسکوپ است که قادر است دامنه زوم اپتیکال بیشتری را برای گوشی به ارمغان آورد.

البته این لنز نوآوری چندان جدیدی هم نیست و بسیاری از شرکت‌ها همانند هواوی پیشتر از این لنز در گوشی‌های خود استفاده کرده‌اند. از جمله این گوشی‌ها می‌توان به هواوی پی۴۰ پرو پلاس اشاره کرد که به لطف این قابلیت می‌تواند تا زوم اپتیکال ۱۰ برابری را ارائه کند. این در حالی است که دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس از زوم اپتیکال ۳ برابری بهره می‌برد.

این تحلیلگر همچنین در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که اپل در آیفون سال ۲۰۲۱، فناوری فیس آیدی یا تاچ آیدی را به زیر نمایشگر دستگاه منتقل خواهد کرد. تصمی‌می‌که اگر محقق شود قطعا با استقبال بیشتری نسبت به تغییرات دوربین در این گوشی مواجه خواهد شد.

نوشته های مشابه

‫1,032 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا