تکنولوژی

بالا گرفتن مخالفت خطوط هوایی با توسعه 5G

چند خطوط هوایی از کمیسیون فدرال خواستند توسعه 5G در نزدیکی فرودگاه‌ها را متوقف کند

چندین ایرلاین بزرگ آمریکا از کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) به طور اضطراری درخواست کرده‌اند که راه‌اندازی شبکه 5G در نزدیکی فرودگاه‌های این کشور را متوقف کند.

انجمن خطوط هوایی آمریکا که ده خط هوایی مسافرتی و کارگو در این کشور را در اختیار دارد معتقد است که ایجاد شبکه 5G در نزدیکی ده‌ها فرودگاه بین‌المللی این کشور می‌تواند باعث اختلال ارتباطی در حمل و نقل هوایی شود.

این گروه در درخواست خود به نام فرودگاه‌های جان اف کندی نیویورک، نیووارک لایبرتی در نیوجرسی و جرج بوش در هیوستون اشاره کرده است.

کمیسیون ارتباطات فدرال به دو اپراتور AT&T و ورایزن برای استفاده از باند جدید فرکانسی موسوم به C را صادر کرده که قرار است از 5 ژانویه 2022 ( چهار روز  دیگر ) به اجرا درآید.

متخصصان هوایی پیش‌تر از کمیسیون  فدرال درخواست کرده بودند که جلوی این توسعه ارتباطی را به دلیل اختلال در ارتباط هوایی بگیرد. آنها می‌گویند که کمیسیون فدرال بدون توضیحی درخواست آنها را رد کرده است.

خطوط هوایی ومتخصصان این صنعت بارها هشدار داده‌اند که فرکانس‌های مورد استفاده 5G  باعث اختلال در ارتباطات و تجهیزات ناوبری هواپیماها می‌شوند.

یکی از اختلالاتی که آنها به آن اشاره می‌کنند در ارتفاع سنج راداری است که میتواند از طریق رادار زمینی ارتفاع هواپیما را از سطح  زمین مشخص کند و طول موج مورد استفاده آن به طول موج سرویسهای 5G بسیار نزدیک است.

چند روز قبل اداره هوانوردی فدرال با انتشار یک هشدار ایمنی نسبت به اختلال ناشی از امواج مورد استفاده 5G با دستگاه‌های ناوبری هواپیماها نشان داد که هشدارهای متخصصان و خطوط هوایی را معتبر تشخیص داده است.

اپراتورها در جهت کاهش تنش با صنعت هوایی اعلام کرده‌اند که سرویسهای 5G را با قدرت کمتری در ماه‌های پیش رو راه‌اندازی می‌کنند تا از ترس‌ها در این باره کاسته شود.

گروه CTIA که انجمن تجاری شرکتهای 5G است اعلام کرده از همین باندهای فرکانسی هم اکنون در بیش از 40 کشور جهان به طور ایمن بهره برداری صورت گرفته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا