موبایل

پایان کار سیستم عامل بلک‌بری از ۴ ژانویه

موبایل و تبلت‌های برند بلک بری از چهارم ژانویه امسال از کار خواهند افتاد. طبق اعلام این شرکت، تمامی دستگاه‌های بلک بری از جمله موبایل و تبلت که به سیستم عامل این شرکت مجهز هستند، دیگر به صورت عادی عمل نخواهند کرد.

آنطور که شرکت سازنده اعلام کرده، از این تاریخ دیوایس‌های شرکت دیگر امکان برقراری تماس، ارسال پیامک و حتی تماس با پلیس را از دست خواهند داد و این حالت حتی با استفاده از وای فای نیز اتفاق خواهد افتاد.

البته بلک بری می‌گوید دستگاه‌هایی که با سیستم عامل اندروید عمل اجرا می‌شوند، همچنان بدون مشکل عمل خواهند کرد و این اتفاق تنها برای دیوایس‌های مجهز به سیستم عامل بلک‌بری ۷.۱ و ماقبل آن و همچنین سیستم عامل تبلت این شرکت با نام پلی‌بوک (PlayBook) رخ می‌دهد.

بنابراین چنین خبری را نمی‌توان به معنای اتمام کار بلک بری دانست. بلک بری به لطف معرفی کیبرد QWERTY معروف خود و همچنین برخورداری از امنیت بالا، دو دهه پیش توانسته بود تا ۵۰ درصد از بازار موبایل آمریکا را آز آن خود کند اما رفته رفته این شرکت توان رقابت خود با برندهای مطرح موبایل آمریکایی و کره‌ای را از دست داد و در حال حاضر به فروش نرم‌افزارهای امنیتی می‌پردازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا