ایلان ماسکتکنولوژیفضا

ایلان ماسک: ۵ تا ۱۰ سال دیگر انسان روی مریخ قدم می‌گذارد

ایلان ماسک در جریان مصاحبه پادکستی خود با «لکس فریدمن» گفت که در بدتیرین سناریو، تا ۱۰ سال دیگر اسپیس ایکس انسان را روی سیاره مریخ فرود می‌آورد. در حال حاضر فاکتور کلیدی پول کافی است چرا که فرستادن انسان به فضا در شرایط فعلی بسیار هزینه‌بر است. به گفته ماسک در بهترین حالت هم ۵ سال تا تحقق این اتفاق فاصله داریم.

ماسک ادامه داد: یکی دیگر از فاکتورهای تعیین کننده در ارسال انسان به مریخ، مهندسی وسیله‌ای است که فضانوردان را به آنجا می‌برد. استارشیپ در حال حاضر پیشرفته‌ترین و پیچیده‌ترین راکتی است که در دنیا ساخته شده. بهینه سازی اصلی که در استارشیپ باید انجام بگیرد کاهش هزینه‌های آن برای چرخیدن به دور سیاره و در نهایت کاهش هزینه‌های فرود آمدن روی سیاره مریخ است.

به گفته ماسک در حال حاضر هزینه مهم‌ترین مسئله است. ماسک می‌گوید شما نمی‌توانید با ۱ تریلیون دلار هزینه هم به مریخ سفر کنید. فعلا هیچ مقدار پولی نمی‌تواند بلیط سفر شما به مریخ را خریداری کند.

ایلان ماسک اوایل امسال در توییتر گفته بود که اسپیس ایکس قصد دارد تا قبل از سال ۲۰۳۰، راکت استارشیپ را روی مریخ فرود آورد. مدیرعامل اسپیس‌ایکس امیدوار است تا سال ۲۰۵۰ بتوان ۱ میلیون نفر را روی مریخ سکونت داد.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا